V tednu, od 22.-23. septembra je potekala 9. konferenca HR Days. Deloglasnik vam v nadaljevanju predstavlja ekskluzivno vsebino - ključne modrosti - največjega srečanja HR strokovnjakov HR Days. Na prvem dnevu konference, so naši udeleženci spoznali, da brez iskrene povezave ne moremo računati na zvestobo naših zaposlenih.
Po krajšem premoru je sledila okrogla miza »Trendi na trgu dela«, ki so se je udeležili direktorji vodilnih regionalnih zaposlitvenih portalov:
- Igor Žonja (direktor portala MojPosao),
- Sonja Ćetković (direktorica Infostudove skupine spletnih mest za zaposlovanje),
- Mersiha Mima Mehić (glavna operativna direktorica @Kolektiv - MojPosao.ba)
- Darko Velkov (direktor portala Vrabutovanje)
- Tomaž Berkopec (direktor portala Deloglasnik)
Na okrogli mizi smo se pogovarjali o problemu, da kljub okrevanju povpraševanja po delovni sili in stalni rasti števila oglasov se trg dela še vedno sooča z izzivom pomanjkanja delovne sile.
Kljub okrevanju povpraševanja po delovni sili in stalni rasti števila oglasov se trg dela že nekaj časa sooča z izzivom pomanjkanja delovne sile.
"Delodajalci danes vse težje najdejo ljudi, vendar to ni nujno slabo. Trenutne razmere nas silijo, da se čim bolj posvetimo svojim zaposlenim. Tako obstoječim, ki jih želimo obdržati, kot potencialnim kandidatom, ki jih želimo pritegniti v svoje vrste. Na srečo lahko Hrvaška zaradi nekoliko višjega BDP kot v drugih državah v regiji, razen v Sloveniji, še vedno zaposli dovolj delavcev iz tujine in tako zadovolji potrebe trga, «je dejal Igor Zonja.
V obdobju povečanega povpraševanja po delovni sili, ki daje zaposlenim boljši položaj za "pogajalsko mizo", se morajo delodajalci "spremeniti od znotraj, vendar ne tako, kot razmišlja vodstvo, ampak na način, ki bo ustrezal njihovim zaposlenim," je dejala Sonja Četković in dodal, da morajo podjetja, ki iščejo nove zaposlene, aktivno komunicirati o vsem, kar ponujajo, da bi dosegla pasivne kandidate.
Tomaž Berkopec se je v diskusijo o delu na trgu posvetil predvsem mladim generacijam. Povedal je, da mlade generacije iščejo in pričakujejo vse več ugodnosti, ki jih lahko ponujajo delodajalci: »Možnost dela od doma, prilagodljivi delovni pogoji, subvencioniranje športnih dejavnosti in še več«.
Na tem je gradil tudi Darko Velkov, ki ugotavlja, da so pričakovanja zaposlenih danes resnično drugačna: »Plača, čeprav pomembna, ni več najpomembnejši dejavnik pri odločanju o izbiri delodajalca ali določenega dela. Izpostavil je medosebne odnose in podobo delodajalca v javnosti. "
Tudi drugi direktorji so poročali podobno – skrb za obstoječe zaposlene kakor tudi premišljeno zaposlovanje novih kandidatov, ki vodi v ustvarjanje kakovostne ekipe zaposlenih. Glede pomanjkanja delovne sile pa se je omenjala tudi pomembna možnost prekvalifikacije oz. povečanje prilagodljivosti zaposlenih glede na potrebe trga.
Kako torej kot delodajalec pritegniti najbolj zaželen kader?
- Individualizacija/prilagodljivost pogojev dela (delo od doma)
- Ugodnosti za zaposlene (športno društvo, popusti, itd.)
- Izgradnja skupnosti in vizije (skupni dogodki in druženja glede na vrednote podjetja)