Kako bi opisali spremembo poslovanja vašega podjetja zaradi razglašene epidemije?
V Telekomu Slovenije smo se hitro prilagodili na nov način dela. Zasluga za to gre poleg vseh zaposlenih predvsem naši Skupini za okrevanje poslovanja, ki je s pravočasnimi in premišljenimi odločitvami poskrbela, da smo ukrepe, s katerimi smo zaščitili tako zdravje sodelavk in sodelavcev kot naših uporabnikov, izpeljali hitro in učinkovito. Zaradi dobre predpriprave so že prvi dan dela na daljavo praktično brez težav od doma delali vsi zaposleni, ki jim narava dela to omogoča. Za sodelavke in sodelavce na delovnih mestih v podjetju in na terenu pa smo poskrbeli z ustreznimi zaščitnimi ukrepi.
Naši poslovni procesi in poslovanje tudi ob nekoliko drugačni organizaciji dela potekajo nemoteno. Tako kot pri svojem siceršnjem poslovanju pa smo tudi v teh izjemnih okoliščinah poskrbeli za nekaj lepih družbeno-odgovornih zgodb ter za dodatne aktivnosti, ki smo jih takoj ob razglasitvi epidemije brezplačno omogočili našim uporabnikom.
I. UKREPI ZA DELAVCE, KI SO BILI NAPOTENI NA DELO OD DOMA
Kakšen je bil vaš nasvet glede organizacije dela od doma za svoje zaposlene? Naš nasvet je bil predvsem, naj v tem obdobju poskrbijo za svoje zdravje in varnost svojih najbližjih ter ostanejo doma, kjer delovni proces to dopušča. Vodje smo dodatno spodbujali k ohranjanju redne komunikacije s svojimi sodelavci.
Ste pri delu od doma opazili kakršne koli spremembe pri produktivnosti svojih zaposlenih (bolj/manj produktivni)?
Predvsem v prvih tednih po tem, ko smo ostali doma, smo vsi skupaj imeli občutek, da smo nenehno priklopljeni. Sicer pa za ohranjanje učinkovitosti skrbimo s pravim načinom vodenja, s prilagajanjem ciljev in prioritet. Zaenkrat ne opažamo slabše produktivnosti zaposlenih, nasprotno. Mnogi zaposleni, ki svojega dela niso mogli opravljati zaradi narave dela, so priskočili na pomoč sodelavcem, ki so v tem obdobju preobremenjeni. Tu se je resnično izkazala naša povezanost.
Ali mislite, da bi lahko bilo delo od doma ustrezna možnost organizacije dela tudi po razpustitvi izrednih razmer?
Fleksibilnost delovnega časa smo zaposlenim občasno, omogočali že pred tem, tako da bomo videli, katere dobre prakse iz tega obdobja bomo obdržali tudi v prihodnje.
Kakšna je največja ovira, ki jo vidite pri organizaciji dela od doma?
Kljub vsem orodjem, ki nam omogočajo komunikacijo na daljavo, je zagotovo lažje, če komunikacija poteka osebno. Ljudje smo vendarle socialna bitja, navajeni smo, se med seboj pogovarjamo, družimo in nenazadnje tudi objamemo, če je to potrebno. Mnogi zaposleni imajo izziv pri organizaciji dela od doma in pomoči pri šolanju na daljavo ali usmerjanju svojih otrok, ki so sicer v vrtcu. V takšnih primerih je pomembno zaupanje, potrpežljivosti, predvsem pa dobra organizacija dela in prilagojeno vodenje ljudi na daljavo.
II. UKREPI ZA DELAVCE, KI NISO BILI NAPOTENI NA DELO OD DOMA
Kakšne varnostne ukrepe ste sprejeli za preprečevanje širjenja koronavirusa?
Smo komunikacijsko podjetje, ki svoje storitve uporabnikom zagotavlja 24 ur na dan vse dni v tednu. Prav tako veliko naših sodelavcev dela na terenu. Tudi zato ni bilo možno, da bi na daljavo delali vsi zaposleni. Za vse, ki so v tem obdobju zaradi narave njihovega dela delali na svojih delovnih mestih, smo sprejeli vse potrebne preventivne ukrepe in v maksimalni možni meri zagotovili varnost skladno z vsemi priporočili.
Za zaposlene, ki na terenu izvajajo vklop storitev na domovih uporabnikov, smo uvedli tudi nekaj še dodatnih aktivnosti oz. preventivnih ukrepov;
- Tehniki so prejeli vsa navodila glede ustrezne higiene rok in kašlja, varne razdalje, zračenja prostorov, ravnanja z embalažo živil in izdelkov iz trgovin itd.
- Tehnikom smo razdelili omejeno količino mask; dodatno količino še nabavljamo, prav tako so prejeli rokavice – hkrati z navodili NIJZ za njihovo pravilno uporabo, pa tudi odstranjevanje.
- Tehniki so prejeli razkužila in kremo za roke.
- Tehniki so prejeli papirnate vrečke za dostavo opreme, ki jo v dogovoru z uporabnikom izročijo s primerne razdalje oz, jo odložijo na dogovorjeno mesto. Prav tako se tehnik in uporabnik lahko dogovorita, da uporabnik sam odklopi naprave ter vso opremo in daljinec v vrečki izroči tehniku s primerne razdalje.
- Med redna opravila tehnikov sodi tudi razkuževanje vozila.
Za prav vse zaposlene, ki se pri svojem delu srečujejo z uporabniki, izvajamo najvišjo stopnjo zaščitnih ukrepov. Dodatno smo pri zaposlenih, ki se pri svojem delu na terenu srečujejo z uporabniki, iz tovrstnega dela izločili zaposlene, ki so kronično bolni oz. so preboleli katero od hujših bolezni. Starejšim od 55 let smo dali možnost, da dela na terenu ne opravljajo; prav tako smo zaposlenim, ki so imeli zadržke glede srečevanja z uporabniki, omogočili delo na drugem delovnem mestu ali koriščenje dopusta. Omogočili smo tudi odsotnost zaradi varstva otrok. Ob tem pa smo ekipe tehnikov tudi tedensko rotirali znotraj posameznega tima.
Ali imajo zaposleni možnost odkloniti delo? (npr. koriščenje letnega dopusta)?
Zaposleni imajo možnost koriščenja letnega dopusta, odsotnost zaradi varstva otrok, koriščenja viška ur ipd. Koriščenje omenjenega sicer ne izhaja zaradi odklanjanja dela.
Ali se je količina dela/poslovanja povečali ali zmanjšala?
Od razglasitve epidemije dalje smo bili priča hitremu množičnemu prehodu dela in učenja na daljavo, poleg tega pa še številnim ukrepom, ki so spremenili načine uporabe telekomunikacij. V tem obdobju smo se v Telekomu Slovenije soočali z velikim porastom količin prometa govornih, podatkovnih in video/TV storitev, in sicer za več kot polovico glede na običajno situacijo; naše omrežje sicer uporablja več kot milijon uporabnikov. Beležimo tudi velik porast prometa pri dostopu do globalnega interneta omrežij in pri IPTV, kjer je izrazit porast storitve ogled nazaj in videa na zahtevo.
V situaciji, v kateri smo, smo delo svojih strokovnjakov prilagodili tako, da čimbolj nemoteno skrbimo za nadzor delovanja omrežja, tehnično podporo uporabnikom, posebne potrebe državnih institucij in gospodarstva po večjih kapacitetah ali dodatnih storitvah, pa tudi za kibernetsko varnost, ki je v takšnih okoliščinah izrednega pomena. Naši strokovnjaki 24 ur na dan pozorno spremljajo vsak element omrežja in ustrezno prilagajajo kapacitete, tako da vse izzive uspešno premagujemo, uporabnikom pa zagotavljamo nemotene storitve. V Telekomu Slovenije imamo vpeljan Sistem upravljanja neprekinjenega poslovanja, ki ga imamo certificiranega tudi po standardu ISO 22031. Skladno s tem smo pripravljeni in usposobljeni za zagotavljanje ključnih storitev in procesov tudi v izrednih razmerah. Naše storitve v tovrstnih izjemnih okoliščinah, v katerih smo se skupaj znašli, mnogim predstavljajo edini stik s svetom in z bližnjimi, podjetjem pa omogočajo poslovanje.
Poglejte si tudi video o Telekomovih strokovnjakih, ki 24 ur na dan skrbijo za delovanje in razvoj tehnologije ter storitev omrežja.
Kako ohranjate moralo in ekipni duh med sodelavci?
Z redno, iskreno in proaktivno komunikacijo o tem, kaj se v podjetju dogaja, s kakšnimi izzivi se soočamo v povezavi s situacijo, v kateri smo, kakšne aktivnosti pripravljamo na različnih področjih, v katerih družbeno odgovornih pobudah sodelujemo in podobno. Ker smo podjetje z okoli 2200 zaposlenimi, smo razpršeni po domovih po vsej Sloveniji, zato v tem obdobju zelo veliko pozornosti namenjamo medsebojni komunikaciji. Verjamemo, da je tudi zato zavzetost in angažiranost naših sodelavk in sodelavcev izjemna in kljub temu, da smo mnogi daleč narazen, čutimo tesno medsebojno povezanost, pripadnost, predvsem pa ponos, na kakšen način se vsi skupaj kot Telekom Slovenije odzivamo in delujemo v teh okoliščinah.