
Na lestvici najbolj zaželenih delodajalcev je med TOP 10 največ trgovin, kot so Lidl, Hofer in Mercator in farmacevtskih podjetij, kot je Novartis.
Kdo so najbolj zaželeni delodajalci v Sloveniji in kaj so razlogi za njihovo privlačnost, razkriva raziskava o delodajalcih prve izbire, ki jo je izvedel portal Deloglasnik leta 2024..
Spar Slovenija d.o.o. je najbolj zaželen delodajalec v Sloveniji, drugo mesto je zasedla Krka, tovarna zdravil, d. d., Novo mesto, tretje pa LEK farmacevtska družba d.d.
V čem je razlika?
Da bi ugotovili, katere so tiste male skrivnosti, ki delajo razlike med delodajalci, smo anketirance prosili, naj izberejo do tri dejavnike, ki jih mora po njihovem mnenju imeti najbolj zaželen delodajalec.
Večina anketirancev (54,46 %) je kot tisto, kar jih privlači pri najbolj zaželenih delodajalcih, navedla dobre medosebne odnose (dobra atmosfera) na delovnem mestu. Na drugem mestu je dobra možnost napredovanja v stroki (učenje), za to postavko se je odločilo kar 40,83 % vprašanih, na tretjem pa varnost delovnega mesta (39,33 %). Med manj pomembnimi dejavniki so družbena odgovornost delodajalca, nematerialne ugodnosti in možnost hierarhičnega napredovanja.
Bonusi in prilagodljivost kot najbolj zaželene ugodnosti
Seveda vsi delamo predvsem za plačilo, a dodatne ugodnosti so vedno dobrodošle. Med najbolj zaželenimi ugodnostmi so: prilagodljiv delovni čas (59,31 %), nadomestilo za potne stroške (46,79 %) in bonusi za izjemne dosežke (46,39 %). Med ugodnostmi, ki so za zaposlene najmanj pomembne, so: mobilni telefon za osebno uporabo, kritje stroškov kulturnih ali športnih dejavnosti in bonus za priporočila.
Pogosto razmišljamo, da bi odnehali
Skoraj polovica vprašanih (40.66 %) pogosto razmišlja o zamenjavi delodajalca, 36,69 % pa o tem občasno razmišlja. Le dobra petina anketirancev (22,65 %) sploh ne razmišlja o menjavi službe.
Vendar anketiranci, ki delajo za svojega delodajalca po prvi izbiri, v precej manjši meri razmišljajo o zamenjavi zaposlitve kot tisti, ki ne delajo za svojega delodajalca po prvi izbiri. Nekaj manj kot polovica anketirancev (41,9 %), ki delajo pri želenem delodajalcu, sploh ne razmišlja o zamenjavi službe, med anketiranci, ki ne delajo pri izbranem delodajalcu, pa le 16,89 %. Po drugi strani jih skoraj polovica (45,83 %) pogosto razmišlja o zamenjavi službe, v primerjavi z le 19,15 % tistih, ki pogosto razmišljajo o zamenjavi službe in delajo pri želenem delodajalcu.
O raziskavi
Raziskavo o prvih izbirnih delodajalcih je Alma Career izvedla preko portala Deloglasnik v letu 2024.
Pomembno je poudariti, da se raziskava temelji izključno na percepciji anketirancev o podjetjih in njihovem prostem izboru. Metoda anketiranja je "top of mind awareness" (v raziskavi NISO bili vnaprej ponujeni nazivi podjetij).
Od anketirancev je bilo zahtevano, da navedejo tri delodajalce (po vrsti) (tj. delodajalca 'prve', 'druge' in 'tretje' izbire). Delodajalci 'prve' izbire so prejeli 3 točke, 'druge' izbire 2 točki in 'tretje' izbire 1 točko, na podlagi česar je bil izračunan skupni vrstni red delodajalcev v Sloveniji.