V morju podobnih strokovnjakov, izdelkov in storitev vam pripovedovanje zgodb pomaga ustvariti čustveno povezavo z drugimi in izstopati v poslovnem svetu.
Zaupanje je najpomembnejša valuta v poslovnem svetu. Da bi ga pridobili, ni več dovolj samo naštevanje dosežkov, znanj in izkušenj, temveč moramo trgu nenehno dokazovati svoje razumske in čustvene kompetence, razumevanje problemov in sposobnost iskanja rešitev.
Racionalne argumente, ob današnjem neomejenem dostopu do informacij, lahko žal replicira skoraj vsak. Vendar pa je povezovanje ideje s čustvi skozi pripovedovanje veliko močnejše in učinkovitejše.
Kakšna je vaša zgodba?
Večina ljudi se v poslovnem svetu osredotoča na racionalen segment poslovanja in osebno blagovno znamko gradi izključno na podlagi veščin, znanja ter prednosti svojih storitev in izdelkov. To jih postavlja v enake konkurenčne pogoje z drugimi, ki imajo podobne izdelke, storitve ali izkušnje. Na ta način se namesto, da bi izstopali, prilegajo množici podobnih, tako da drugi skoraj ne morejo opaziti razlike.
Tisto, kar nas loči od drugih, je čustvena komponenta, torej naša zgodba, ki združuje racionalno argumentacijo, a tudi čustveno angažiranost. Pomislite na ključne trenutke v vaši karieri in poslovnem življenju, ki so vas oblikovali v strokovnjaka, kakršen ste danes. Kaj vas motivira? Katere izzive ste premagali? Kaj vas dela edinstvenega? Kaj dobijo drugi, ko vas najamejo ali kupijo vaš izdelek ali storitev?
Če bi vedeli, da je vse, kar ste preživeli, in način, na katerega stvari počnete, vaš glavni diferenciator na trgu, bi se manj osredotočali na analizo konkurence in bolj na povezovanje s svojim občinstvom. Dobro povedana zgodba lahko spremeni vaš vpliv in vam pomaga doseči vaše cilje.
Kdo je vaša ciljna skupina in kaj je zanje resnično pomembno?
Da ne boste izpadli kot samovšečnež, morate svojo zgodbo prilagoditi potrebam ciljne skupine. Pokažite, kako lahko vse, kar ste in kar ste dosegli, odgovori na njihove izzive ali želje in se postavite kot najboljša rešitev za njihove potrebe. Bolje in globlje kot poznate svojo ciljno skupino, bolj učinkovito bo vaše pripovedovanje zgodb, postali boste bolj vidni in zapomnljivi.
Pripovedovanje zgodb prilagodite njihovim interesom, vrednotam in potrebam. Ko občinstvo ob racionalnih rešitvah vidi, da razumete njihove težave in želje, postaneta vaše sporočilo in osebna znamka močnejša. Svojo strokovnost lahko dodatno potrdite s svojimi primeri iz prakse, lastnimi izkušnjami ali študijami primerov, kjer skozi zgodbo pristopite in potrdite reševanje podobnih situacij. V takšne zgodbe so polne vrednot in čustev – zgodbe, ki vsebujejo čustva, ostanejo občinstvu dlje v spominu.
Ne pozabite, da mora biti vaša zgodba pristna, saj ljudje zlahka zavohajo neiskrenost ali pretiravanje. Zato delite resnične dogodke in občutke. To potrjuje, da imate igro v svojih nogah in veste, kako je na igrišču, ne samo na tribuni.
Razbijte monotonost in stopite na teren
Ko se ozrete okoli sebe, na vse suhoparne PowerPoint predstavitve, kratke memorandume in korporativne govore, boste spoznali, kako zelo ljudje v poslovnem svetu hrepenijo po dobri zgodbi in angažiranosti ter kako lažje je izstopati, če si upaš vsaj malo odstopati od klasičnih formatov. Spomnite se dobrih govorcev in strokovnjakov, ki so se vam vtisnili v spomin. Kaj je bilo na njih drugače? Imeli so nadzor nad pripovedjo, povedali so zgodbo in pustili dovolj prostora, da ste lahko sodelovali v njej in takoj videli, kako lahko uporabite to, o čemer so govorili.
Po drugi strani pa, ko smo osredotočeni le na racionalni segment svojih sporočil, ne le izgubimo pozornosti drugih, ampak pustimo prostor, da si o nas ustvarijo svojo podobo in zapolnijo vrzeli, kar ni v naši moči. Zato raje prevzemite nadzor nad vtisom, ki ga puščate, izberite prave kanale za doseganje občinstva, potrudite se, da ga spoznate in angažirate ter s prebojem iz klasičnih okvirjev zavzamete svoje mesto v poslovnem svetu.
Visoko angažiranost lahko dosežete z uporabo čustvenih besed, izrazov in slik ter se povežete z njihovimi največjimi strahovi, željami ali težnjami. Prav tako lahko zgodbo prepojite s svojimi temeljnimi vrednotami, za katere veste, da so skupne okolju, v katerem se predstavljate. Vsi smo bolj nagnjeni k zaupanju in poslovanju z ljudmi, ki delijo naše vrednote.
Zdaj ko veste, zakaj je gradnja osebne blagovne znamke tako pomembna za vas kot delodajalca, naročite Employer brand awarness raziskavo na delodajalec.com in ugotovite, kako širša javnost dojema vašo blagovno znamko!
Vir: entrepreneurbiz