V letu 2024 je Slovenija dosegla pomembne mejnike na trgu dela, saj je v določenih mesecih število delovno aktivnih prebivalcev preseglo milijon, stopnja brezposelnosti pa je dosegla rekordno nizke ravni.
Rekordno nizka brezposelnost
Konec decembra je bilo v evidenci brezposelnih prijavljenih 47.038 ljudi, kar je tri odstotke več kot novembra, a še vedno manj (za 2,7 odstotka) kot decembra 2023. To kaže na stabilno in nizko brezposelnost v državi, ki se je ohranila skozi več mesecev.
»Lani smo našteli veliko število zaposlenih, v določenih mesecih celo okoli milijon delovno aktivnih, kar obenem pomeni, da je bila stopnja brezposelnosti rekordno nizko, najnižja pa je bila junija, ko je bilo na zavodu prijavljenih 43.369 ljudi. V povprečju je bilo lani na zavodu prijavljenih 45.982 brezposelnih, kar je 5,6 odstotka manj kot v letu 2023« - generalna direktorica Zavoda RS za zaposlovanje Greta Metka Barbo Škerbinc.
Izzivi za delodajalce in strategije privabljanja iskalcev zaposlitve
Nizka brezposelnost po drugi strani pomeni, da je razpoložljiv potencial kadra zelo nizek, zato imajo delodajalci težave pri iskanju in zagotavljanju kadra, sploh tistega z določenimi kompetencami in sposobnostmi.
Da bi privabili iskalce zaposlitve, podjetja uporabljajo različne strategije:
- Kampanje na družbenih omrežjih: S ciljno usmerjenimi oglasi na platformah, kot so Facebook, LinkedIn in Instagram, delodajalci povečujejo prepoznavnost svojih blagovnih znamk in nagovarjajo potencialne kandidate.
- Promocija na sejmih: Sodelovanje na zaposlitvenih sejmih omogoča neposreden stik z iskalci zaposlitve, kjer lahko podjetja predstavijo svoje delovno okolje, kulturo in priložnosti za razvoj kariere.
- Izpostavljeni oglasi: Uporaba vidnih in privlačnih oglasov na spletnih portalih za zaposlovanje ter v tiskanih medijih povečuje možnosti, da bodo oglasi opaženi s strani iskalcev zaposlitve.
- Nudenje dodatnih ugodnosti: Delodajalci lahko privabijo kandidate z nudenjem konkurenčnih plač, fleksibilnega delovnega časa, možnosti dela na daljavo, dodatnih izobraževanj in drugih ugodnosti.
- Sodelovanje z izobraževalnimi institucijami: Povezovanje s fakultetami in šolami omogoča podjetjem dostop do mladih talentov ter možnost oblikovanja programov pripravništev in praks.
V času nizke brezposelnosti je ključno, da delodajalci prilagodijo svoje strategije zaposlovanja ter ustvarijo privlačno in spodbudno delovno okolje, ki bo pritegnilo in zadržalo najboljše kadre.
Viri: rtvslo.si, ess.gov.si, SURS