Prišel je trenutek, da jih začnete uporabljati. Harvardski karierni svetovalec Gorick Ng, ki je med svojim delom usposobil na tisoče mladih strokovnjakov v nekaterih najuglednejših svetovnih podjetjih, v svoji knjigi »The Unspoken Rules« odločno zatrjuje - to, kar govorite in kako govorite, lahko določa, kako bodo ljudje na delu zaznavali vas in kje boste končali.
Po njegovih besedah boste z uporabo teh desetih fraz že od samega začetka svoje kariere zveneli kot bodoči voditelji.
1. »Katere so naše prioritete?«
Mnogi zaposleni spustijo glavo in delajo ali se vsaj delajo, da delajo. Po drugi strani pa najuspešnejši odkrivajo, kaj je pomembno in se po svojih najboljših močeh trudijo za dosego zastavljenih ciljev.
2. »Ali bi bilo koristno, če bi …?«
Mnogi delavci na začetku kariere (pa tudi nekateri z nekoliko več izkušnjami) čakajo, da jim bodo povedali, kaj naj naredijo. Tisti bolj proaktivni se ozrejo naokoli, najdejo način, kako biti koristni in podajo predloge nadrejenim.
3. »Ali se lahko pridružim?«
Ne čakajte, da vam bodo priložnosti »padle z neba«. Bodite pozorni na dogajanje okoli sebe in vprašajte svojega šefa, ali se lahko udeležite sestanka, ste del projektne skupine ali pa prevzamete več odgovornosti. Ne boste vedno dobili dovoljenja, a je vredno poskusiti. Pokažite, da ste proaktivni in željni ustvarjanja novih priložnosti zase.
4. »Kako deluje?«
Nehajte delati, ne da bi razumeli, zakaj to počnete. Najučinkovitejši delavci razumejo, zakaj so stvari takšne, kot so, in najdejo načine, kako stvari opraviti učinkoviteje.
5. »Kontekst je ...«
Zberite pravo količino osnovnih informacij, preden začnete nekaj delati. S tem stavkom začnite pogovore z drugimi in ljudje okoli vas vas ne bodo samo slišali, ampak tudi razumeli.
6. »Ključno sporočilo je ...«
Mnogi mladi strokovnjaki preveč govorijo 'na široko', ljudi okoli sebe pa zmedejo. Bodite jasni, jedrnati in kratki ter poudarite najpomembnejše.
7. »Če povzamem...«
Na koncu daljših nagovorov sodelavcem v nekaj stavkih ponovite, kar ste povedali vodstvu, da zmanjšate možnost nesporazumov.
8. »Kdaj bi bilo dobro, da vas pokličem nazaj?«
Mladi delavci zaradi strahu, da bi postavili napačno vprašanje ali izpadli negotovi, pogosto ne zahtevajo dodatnih informacij o pravkar prejeti nalogi, čeprav jim stvari niso povsem jasne. Postavljanje dodatnih vprašanj ali zahtev za pojasnilo pošilja ravno nasprotno sporočilo – da ste tisti, ki skrbi, da bo delo opravljeno na najboljši možni način.
9. »Ali sem na pravi poti?«
Namesto da bi zavzeli stališče, da vse delate prav, in vas bo na koncu projekta neprijetno presenetil negativen odziv, občasno vprašajte svojega nadrejenega za povratne informacije. Tako boste zagotovili, da boste vedno dosegli in/ali presegli pričakovanja.
10. »Ali obstaja še kdo, s katerim bi mi priporočili, da se pogovorim o ...?«
Naučite se vstavljati ta stavek v pogovore in neznance boste spremenili v zaveznike, mentorje in sponzorje.
Vir: cnbc