Obstajajo nekatere navade in lastnosti, ki jih imajo vsi uspešni šefi.
Težko je dojeti in razumeti skrivnosti dobrega vodenja. Ko za nekoga delate, preprosto veste, da je dober, vendar tudi vrhunski šef ne more zlahka pojasniti, zakaj je njegovo vodenje tako učinkovito. A obstajajo določene navade in lastnosti, ki jih imajo vsi najvišji šefi:
1. Pogum
Stiska je le dobra preizkušnja za pogumnega vodjo. Kot železo, ki se kuje, ko je vroče, se dobri voditelji oblikujejo in izostrijo v stiski. Stiska otrdi in spodbudi vodje, da so bolj predani svojim strateškim namenom. Šefi, ki niso pogumni, gredo po stopinjah podjetja. Uberejo linijo najmanjšega odpora samo zato, da bi se izognili odgovornosti vodenja.
2. Učinkovita komunikacija
Komunikacija je temeljni način, kako šefi vsak dan dosegajo svoje cilje. Preprosto ne morete postati dober šef, ne da bi postali odličen komunikator. Odlični govorniki navdihujejo ljudi. Ustvarjajo prave, čustvene in osebne povezave z ljudmi, ki jih poslušajo, ne glede na to, kako fizično so oddaljeni od njih. Te povezave ustvarjajo, ker razumejo ljudi in znajo povedati točno tisto, kar ljudje potrebujejo.
3. Velikodušnost
Velik šef je radodaren. Delijo zasluge drugim in z navdušenjem pohvalijo dobro delo nekoga. Najvišji šefi so tako zavezani uspehu svojih privržencev kot lastnemu uspehu. Zaposlene želijo spodbuditi, da dosežejo svoj maksimum – ne le zato, ker bo tako celotna skupina uspešnejša, ampak tudi zato, ker jim je mar za vsakega posameznika.
4. Ponižnost
Ne dovolijo si, da bi se zaradi svoje avtoritete obnašali, kot da so boljši od drugih. Če je potrebno, bodo začeli tudi z najbolj neprijetnim delom, od zaposlenih pa ne zahtevajo ničesar, česar sami ne bi storili.
5. Samozavedanje
Samozavedanje je temelj čustvene inteligence – ki jo ima 90 odstotkov najvišjih šefov v izobilju. Visoka stopnja samozavedanja direktorjev pomeni, da imajo jasno in natančno sliko ne le o svojem načinu vodenja, ampak tudi o svojih prednostih in slabostih. Vedo, kje so odlični in kje so šibki, ter imajo učinkovite strategije za povečanje svojih prednosti in kompenzacijo svojih slabosti.
6. Držijo se višjega zlatega pravila
Zlato pravilo – ravnaj z drugimi tako, kot bi želel, da ravnajo z vami – predpostavlja, da so vsi ljudje enaki. To pomeni, da če z zaposlenimi ravna tako, kot bi oni želeli, da direktor ravna z njimi, bodo srečni. Toda veliki šefi ne ravnajo z drugimi tako, kot bi želeli, da drugi ravnajo z njimi. Namesto tega postavijo zlato pravilo še stopničko višje – z vsako osebo ravnajte tako, kot bi ta želela, da se obravnava z njo. Vrhunski direktorji vedo, kaj žene vsakega posameznika, prepoznajo njegove trenutne potrebe in temu prilagodijo svoj način vodenja.
7. Strast
Strast in navdušenje sta nalezljiva, prav tako pa tudi dolgočasje in brezbrižnost. Nihče ne želi delati za šefa, ki ni navdušen nad svojim delom in se samo prebija skozi, ker se pač mora. Najvišji direktorji čutijo strast do tega, kar počnejo, in bodo poskušali to strast prenesti na druge okoli sebe.
8. Njihova vizija privlači druge
Najvišji šefi vedo, da samo jasna vizija ni dovolj. To vizijo morate predstaviti drugim, da jo lahko vidijo tako jasno kot vi. Veliki to dosežejo s pripovedovanjem zgodb in podrobnostmi svoje vizije, tako da vsi razumejo ne le, kaj je cilj, ampak tudi, kako se bodo počutili, ko ga bodo dosegli. Takšne zgodbe navdihujejo druge, da sprejmejo to vizijo.
9. Doslednost
Doslednost pomeni biti pošten glede vsega – ne samo o tem, kar govorite in počnete, ampak tudi o tem, kdo ste. Vaši zaposleni naj ne posumijo, da imate prikrite namene, saj bodo, če pogosto razmišljajo o tem, začeli izgubljati zaupanje vase in svojo sposobnost dokončanja nalog. Niso popolni, a ljudje jih cenijo, ker držijo besedo.
10. Dostopnost
Najvišji direktorji takoj jasno povedo, da so odprti za izzive, predloge in mnenja, drugačna od njihovih. Vedo, da je delovno okolje, v katerem se ljudje bojijo kritizirati, ponuditi vpogled ali postaviti dobro vprašanje, obsojeno na propad. Odlični šefi s tem, ko dajo vsem vedeti, da so dostopni, sprožijo poplavo dobrih idej po celotni organizaciji.
11. Nosijo odgovornost
Veliki voditelji ne prelagajo odgovornosti na druge in se ne bojijo sramote, če jim spodleti. Tako pridobijo zaupanje ljudi.
12. Delu dajejo smisel
Vizija daje jasno predstavo o cilju in da bi razumeli, zakaj greste k temu cilju, morate poznati pomen dela. Ljudje se radi počutijo del nečesa večjega od sebe. Najvišji šefi jim dajejo ta občutek.
Če bi radi izvedeli več o tem, kako se izogniti slabemu vodenju, se nam 8. in 9. maja pridružite na HR Days konferenci v Rovinju. Še nekaj časa imate, da se prijavite tukaj.