Za obe strani je dobro, če se vrednote zaposlenega in organizacije vsaj v nekaterih ključnih točkah prekrivajo. A kaj storiti, ko se naše osebne vrednote močno razlikujejo od vrednot podjetja?
Ko govorimo o poslovnem in zasebnem življenju, nas najpogosteje zanima ravnotežje, torej čas, ki ga preživimo v službi, v razmerju do časa, ki ga preživimo kako drugače. Natančneje, vrednote podjetja, v katerem delamo, in naše osebne vrednote. Če se položaj zaposlenega razlikuje od položaja podjetja, kaj je mogoče storiti? Oziroma, ali je treba sploh kaj storiti?
S prekrivanjem ključnih vrednot je sodelovanje prijetnejše
Podjetje lahko svoje vrednote kaže z zaposlovanjem in motivacijo zaposlenih. Za obe strani je namreč pomembno in dobro, da se vrednote zaposlenih in organizacije vsaj v nekaterih ključnih točkah prekrivajo. Tako bo delo prijetnejše za obe strani, izvajanje pravil dela in obnašanja bo enostavnejše, sama produktivnost pa večja, ker bo motivacija enaka. Več o tem, kako ostati motiviran pri delu, si lahko preberete tukaj.
Seveda je pomembno vedeti, da organizacijske vrednote in osebne vrednote človeka niso enake. Delodajalec pa bi moral to razhajanje spoštovati. Ko zaposleni spoštuje vse, kar delodajalec zahteva, izpolnjuje svoje naloge in spoštuje sodelavce, nadrejene, delovni čas in roke, je najpomembnejše to, kar dobi povrnjeno. Delo je le en segment življenja, saj življenje zaposlenega vključuje veliko več: družino, otroke, prijatelje, hobije, zasebna stališča in prepričanja. Takšne stvari ne bi smele vplivati na poslovni status ali zadovoljstvo delodajalca.
Vseeno je pomembno, za katero delovno mesto gre
Pomembno je upoštevati delovno mesto, kjer je delavec zaposlen. Treba je natančno pogledati, katere vrednote spodbuja delodajalec.
Če uslužbenec dela pri organizaciji, ki spodbuja enakost spolov, zasebno pa na primer na družbenih omrežjih širi sovražni govor proti 'nežnejšemu spolu', ima zasebno očitno povsem drugačna stališča od tistih, ki jih deli javno, to ni sprejemljivo. V takšnih okoliščinah bi bila verodostojnost organizacije postavljena pod vprašaj, zaupanje vanjo pa bi padlo. Pred nekaj leti se je to zgodilo vizažistnemu velikanu Revlonu. Gre za podjetje, ki spodbuja raznolikost in vključenost, a je njegov takratni izvršni direktor Lorenzo Dalpani končal na sodišču zaradi žaljivih javnih komentarjev o Judih in temnopoltih, piše New York Post. Izražal je tudi protiameriška stališča, čeprav je živel v ZDA in vodil ameriško podjetje. Uporabniki izdelkov Revlon so se začeli snemati, ko so jih metali v smeti. Ni bilo več zaupanja vredno podjetje, ampak obarvano s sovraštvom in rasizmom.
A je potrebno pri zaposlovanju v takšnih podjetjih te stvari jasno povedati že takoj na začetku.
Delodajalec bi moral biti pozoren
V dobi družbenih omrežij je izpostavljanje zaposlenega z drugačnimi vrednotami vse bolj preprosto. Zaposleni v podjetju lahko povzročijo škodo z vsako svojo objavo. Mnoga podjetja so celo uvedla pravila, povezana z uporabo družbenih omrežij s strani zaposlenih.
Ta pravila seveda niso in ne morejo biti posebno stroga, saj bi s tem kršili človekove pravice zaposlenih. Najpogosteje je preprosto prepovedano objavljanje kakršnih koli vsebin, ki lahko škodijo ugledu podjetja, ne glede na delovni čas. V določenih primerih je izjemno pomembno je ločevati osebni in poslovni svet.
Ni splošnega načina delovanja
A vedno je potrebno preveriti vse okoliščine in jih pogledati s širšega zornega kota. Tudi delo v zasebnem sektorju se lahko zelo razlikujejo del v javnem sektorju.
Če je v podjetju vse jasno razloženo in zapisano v pravilniku podjetja in če kadrovska služba oziroma delodajalec ustrezno vključuje organizacijske vrednote v vsakodnevno poslovanje, bo vse potekalo veliko lažje in z manj nesporazumi.
Vir: Women in Adria