Kolikokrat ste v uvodu spremnega pisma napisali svoje ime, in da se prijavljate na določeno razpisano delovno mesto? Koliko drugih po vašem mnenju uporablja enak način? Zdaj pa si predstavljajte, da je branje in selekcioniranje življenjepisov in spremnih pisem, vaše delo... ki ga opravljate dan za dnem...
Posledica navedenega je, da ima vsak kandidat na voljo izredno malo časa, v katerem mora pritegniti pozornost rekruterja. Zaposlovalci v povprečju porabijo 2 do 4 sekunde za prelet spremnega pisma. Če se vsebina ne sklada tistim, kar potrebujejo, je spregledan. In kaj, če se za tem skriva sposobna in ambiciozna oseba? Tega enostavno ne ugotovijo.
1. Omenite predhodni razgovor z menedžerjem, ki v tem podjetju zaposluje.
Seveda je to neizvedljivo, če se z omenjeno osebo v resnici niste nikoli pogovarjali. Če pa ste se, je to vaša prednost, ki vas bo razlikovala od drugih. V uvodu takoj napišite, da se prijavljate na določeno delovno mesto po predhodnem pogovoru z gospodom ali gospo X.
Primer: »Hvala za pojasnila v zvezi z delovnim mestom tržnika, ki ste mi jih posredovali v telefonskem razgovoru prejšnji teden. Zelo sem zainteresiran(-a).«
2. Napišite ime osebe, ki vam je dala informacijo o razpisanem delovnem mestu.
Ljudje raje berejo spremna pisma, v katerih je omenjeno ime kakšnega njihovega cenjenega kolega ali prijatelja.
Primer: »Pišem vam na predlog Ane Novak, izraziti pa bi želel(-a) zanimanje za razpisano delovno mesto vodje prodaje v vašem podjetju.«
3. Začnite z vašim največjim in najbolj relevantnim uspehom.
Primer: »Pod mojim vodstvom na oddelku prodaje in trženja v podjetju Boomboom d.o.o., je tržni delež proizvodov poskočil z 10 na 24%. Z vami bi želel(-a) spregovoriti o priložnostih, s katerimi bi podoben uspeh prinesel(-a) tudi podjetju Totoro d.o.o.«
V kolikor je bil pred kratkim v medijih objavljen intervju z vašo kontaktno osebo, je izdala kakšno knjigo, objavila na internetu poslovni članek ali kaj podobnega, citirajte kakšno misel, ki bo pokazala, da se vaša filozofija ujema s filozofijo podjetja – v očeh potencialnega delodajalca boste postali idealen kandidat.
Primer: »V intervjuju za tednik Poslovni svet ste izjavili: 'Uspeh podjetij je v tem, da zaposlujejo prave ljudi – ljudi, ki želijo prinesti podjetju pozitivne spremembe, ne ljudi, ki svojo zaposlitev dojemajo zgolj instrumentalno.' Ko sem to prebral(-a), sem vedel(-a), da podjetje XY izžareva pravo energijo, in da bi lahko s svojo strastjo do dela in sposobnostmi, na delovnem mestu analitika, veliko pripomogel(-a) k nadaljnemu razvoju podjetja.«
5. Citirajte aktualne statistike in relevantne članke.
S tem boste pokazali, da ste naredili svojo domačo nalogo, in da ste seznanjeni z razvojnim procesom vašega ciljnega podjetja, ali z dogajanjem v panogi, v kateri deluje.
Vaš prvi stavek mora jasno pokazati vaše namene – ne bodite skrivnostni. Naj bo vidno, ali samo potrjujete udeležbo na sestanku, se prijavljate na razpisano delovno mesto, ali pa gre samo za podobne interese, ki jih želite deliti s to osebo. Le na ta način bo bralec vedel, v kateri kontekst uvrstiti vaše pismo.
Sledite tem nasvetom in zgodilo se bo – zazvonil bo telefon ali pa boste prejeli pismo s povabilom na razgovor. Uspeh je tu!