Prazniki so mimo in čas je, da se ponovno vrnemo na svoja delovna mesta - ali v tem obdobju, bolje rečeno svoja »domača« delovna mesta. V času pot novoletne odsotnosti je lahko mesec januar zelo stresen, saj se po eni strani mogoče še vedno nismo popolnoma poslovili od prazničnega vzdušja po drugi strani pa nas je strah kako organizirati ali prioritizirati nakopičeno delo.
Kako torej narediti, da bo januarsko delo čim bolj prijetno in brez nepotrebnega stresa in stiske.
Na Deloglasniku priporočamo, da se osredotočite na dosego ravnovesja - namesto da se vrnete v službo in se zakopljete pod delom, si poskusite vzeti čas za nekatere stvari, ki ste jih uživali med dopustom. Če boste lahko ohranili ravnovesje med delom in prostim časom, bo vaš prehod bistveno manj stresen in morda celo prijeten. Konec praznikov nikakor ne pomeni konec sproščenosti, športa, veselja, (varnega) druženja in dobre hrane. Skrb za svoje telo in duha je ključnega pomena pri zagotavljanju tako poslovnega kakor tudi osebnega zadovoljstva. Največjo škodo si lahko naredimo z mišljenjem: »konec je z veseljem, zdaj pa samo še delo!«.
a) Dejavnosti, ki so vas veselile med prazniki, prilagodite svojemu delavniku.
Mogoče ste med prazniki vzpostavili novo rutino kakor je npr. telovadba. Četudi mogoče sedaj ne boste imeli volje ali časa to početi vsak dan, to še ne pomeni, da morate prakse, ki vas veselijo popolnoma odpisati. Pozitiven učinek na vaše telo in duha bo imel tudi 15min telovadbe.
Seveda pa lahko določeno prakso, ki vas veseli tudi prilagodite tako, da bo bolj skladna z vašim delovnim urnikom. Naprimer po napornem dnevu se boste mogoče počutili, da nimate dovolj energije za telovadbo, vseeno pa se zavedate, da potrebujete neke vrste oddih. Takrat bodite kreativni in samoiniciativni. Zakaj ne bi v tem primeru poskusili s fizično nekoliko lažjo dejavnostjo kakor je npr. dihalna joga ali meditacija.
Dodatni delovni stres ki, ga po navadi doživljamo po praznikih, je velikokrat psihološki. Je ideja, da sedaj ne moremo več početi stvari, ki nas veselijo ali, da smo izgubili del svobode. To razmišljanje nas užalosti, naredi pasivne in neproduktivne. Nikar se ne prepustite tem mislim! Ohranite svojo avtonomnost in organizirajte svoje delo in prosti čas, tako da si ne bosta nikoli izključujoča.
b) Problem z osredotočenostjo rešujte z re-organizacijo.
Drugi problem je seveda tudi pomanjkanje motivacije za delo in odlašanje z začetkom zahtevnejših delovnih opravil. Še posebno v času dela od doma si ne moremo pomagati, da miselni preskok iz praznikov na delo opravimo tako, da fizično zapustimo dom in vrnemo v pisarno oz. na delovno mesto, kjer lahko pričakujemo delovno stimulativno okolje, pogovor s sodelavci in deljenje morebitnih stisk glede nakopičenega dela. Delo od doma je za marsikoga popolnoma nova izkušnja zato v primeru, da se še vedno nekoliko borite z iskanjem osredotočenosti, nikar ne bodite preveč strogi do sebe.
Kar vam lahko pomaga v tej situaciji, je, da ponovno vzpostavite svoj delovni kotiček. Lahko ga nekoliko preuredite oz. ga naredite v prostor, kjer se boste ponovno počutili prijetno in osredotočeno. Kljub različnim preferencam delovnega okolja, je mogoče še vseeno najlažje slediti pravilu minimalistične organizacije delovne mize. Ravno tako si ne pozabite narediti seznama prioritetnih in manj prioritetnih opravil. Predlagamo vam, da se najprej lotite najtežjega opravila, tiste manj zahtevne naloge pa si pustite za konec tedna ali pa za popoldanski čas, ki za večino ljudi pomeni nekoliko manj produktiven čas. Dopoldanski zagon in fokus zato raje namenite tistim nalogam, ki so intelektualno najbolj zahtevne ali nujne.