Socialno omrežje je eno izmed orodij, ki lahko bistveno pripomorejo k izboljšanju možnosti, da uspemo priti do zaposlitvenega intervjuja. Zakaj?
1. LinkedIn – KREDIBILNOST VAŠEGA POSLOVNEGA PROFILA
Ko se prijavljamo na novo delovno mesto, je bistveno, da znamo dobro prikazati svoje atribute in profesionalno znanje.
LinkedIn omogoča, da so naši profili vidni za podjetja, ki zaposlujejo – zato se prepričajte, da je vaš opis zanimiv, jedrnat in strokoven. Pri opisu vaših predhodnih izkušenj naštejte obsežen seznam vaših obveznosti. Bolj kot bo vaš profil izpopolnjen več možnosti boste imeli, da vas lahko HR podjetja zaradi ustreznosti vašega profila, kontaktiral kar neposredno preko LinkedIn-a.
Povežite se s svojimi predhodnimi in trenutnimi zaposlenimi, prijatelji ter ljudmi, ki delujejo na področju vaših poslovnih interesov. Zgradite si močno »socialno mrežo« kontaktov.
NASVET: LinkedIn omogoča pisanje »priporočil«. Zagotovite si, da vam bo nekdo, ki je predhodno delala z vami napisal priporočilo. S tem pridobi vaš profil in delovne sposobnosti dodatno kredibilnost.
NASVET: Pomagajte narediti svoj profil viden tako, da:
- "všečkate" in komentirate relevantne izjave;
- delite zanimive članke;
- napišete svojo objavo in delite za stroko zanimivo informacijo.
NASVET: Ne pozabite na ustrezno profesionalno profilno sliko.
2. PASIVNA UPORABA – RAZISKOVANJE
a) Iščete novo zaposlitev vendar še vedno raziskujete na katerem področju ali sektorju želite uspeti?
LinkedIn je odlična platforma za raziskovanje novih delovnih področij.
Vtipkajte področje, ki vas potencialno zanima raziskujte podjetja s področja in različne profile ljudi, ki so trenutno zaposleni v sektorju.
Kar hitro boste lahko ugotovili, ali vas to področje zanima, kakšne so splošne možnosti zaposlitve ter seveda – dobili boste tudi okvirni vtis o ljudeh, ki trenutno zaposlenih na področju vašega interesa.
Ker seveda še vedno raziskujete pa boste lahko preko raziskovanja ene panoge ali podjetja, dobili tudi inspiracijo ali predloge za raziskovanje drugih panog ali področij.
b) Izbrali ste stroko, ki vas zanima – kaj pa sedaj?
Prebrskajte med podjetji in zaposlenimi v sektorju in poskusite ugotoviti ali katero izmed podjetij ali vodilnih v podjetju izstopa. Poiščite profile direktorjev potencialnih podjetij, kjer bi si potencialno želeli delati. Na profilih direktorjev ali zaposlenih raziskujte, kaj so njihovi interesi, katere članke so delili, kaj je bilo sporočilo njihovih objav. Mogoče boste opazili, da delijo ali sledijo temam, ki so zanimive tudi vam.
Tudi v kolikor niste našli dotičnega podjetja za katerega bi želeli delati je vedno dobro slediti trendom določene stroke. Računate lahko, da bodo profili direktorjev in drugih zaposlenih na vodilnih položajev velikokrat ponujali najnovejše novice in trende s področja.
c) Na našem zaposlitvenem portalu Deloglasnik ste našli delovno mesto za katerega boste oddali prijavo (Za dostop do prostih delovnih mest, TUKAJ!). Poleg življenjepisa vam manjka samo še dobro motivacijsko pismo.
V tem primeru je vaša naloga, da poiščete profile zaposlenih v podjetju (direktorji, vodje HR, zaposleni). Poskusite pridobiti čim več informacij o trenutnih projektih, cilji in vrednote podjetja. Pridobljene informacije lahko uporabite v svojem motivacijskem pismu, tako da izkažete poznavanje sektorja in razumevanje vodilnih trendov ali problematik s katerimi se sooča podjetje. Tovrstno raziskovanje vam priporočamo tudi v primeru priprave na sam zaposlitven razgovor.
3. AKTIVNA UPORABA – KONTAKTIRANJE RELAVANTNIH PROFILOV
a) Ko ste raziskali vse, kar ponujajo posamezni profili na voljo je čas, da naredite korak naprej in vzpostavite osebni stik.
Kontaktirajte nekoga iz podjetja. Povprašajte ga lahko o popolnoma splošnih stvareh kot so: kakšen je vaš delavnik, kako potekajo postopki uvajanja (ali podjetje nudi mentorstvo), kakšna je kultura službenih odmorov ali pa kakšen je odnos med nadrejenimi in podrejenimi v podjetju?
Seveda lahko zaposlenega vedno tudi povprašate za kakršenkoli nasvet kako se lahko boljše pripravite na zaposlitven intervju?
b) Pomembno je, da navežete stik.
V kolikor vas zanima kaj več o samem delovnem mestu na katerega se prijavljate, je bolj smiselno, da kontaktirate nekoga iz HR oddelka podjetja. Predstavite se kot potencialni kandidat za delovno mesto, ki se želi dobro pripraviti na zaposlitven razgovor ter v tej luči prosi za dodatna pojasnila glede določene točke ali zahteve opisa delovnega mesta.
c) S tem poste pokazali vašo proaktivnost in entuziazem za delo.
OPOZORILO: izogibajte se temu, da boste na enkrat dodali preveč ljudi iz enega podjetja in izpadli napadalno ali vsiljivo. Raje selektivno izberite vaš nov kontakt. Ne pozabite, profil lahko vedno tudi samo »sledite«.
NASVET: preden se odločite, da boste kontaktirali nekoga, dodobra raziščite njegov profil. Dobro je, da izpostavite zakaj ste kontaktirali njih (mogoče ste do te osebe prišli preko skupnega znanca, mogoče je oseba, ki jo kontaktirate podala zanimiv komentar na članek, ki ste ga prebrali – najti konkretno skupno točko je vedno plus).
Seveda skupna točka ni pogoj ali razlog, da določeno osebo nebi kontaktirali – v kolikor pa jo imate – jo nikar ne pozabite izpostaviti.
SPLOŠNO PRAVILO KONTAKTIRANJA:
Vaše sporočilo naj vsebuje:
- kratko predstavitev kdo ste
- v kolikor obstaja – skupna točka, skupni interes
- zakaj ste se odločili kontaktirati osebo (prijavljate se na službo, iščete službo, zanimate se za isto področje,…)
- konkretno vprašanje
- zahvala
Vaše sporočilo naj bo vljudno in jedrnato. Vaše sporočilo bo imelo več možnosti za odgovor, v kolikor vaš tekst ne bo predolg.
NASVET: tovrstnega "networkinga" se lahko lotite tudi zelo strateško. Pred samim kontaktiranjem osebe lahko predhodno "všečkate" ali komentirate katero izmed njihovih objav ter gradite na skupnih prijateljih. Tako ob samem kontaktiranju ne boste več popoln neznanec ampak zaposleni s podobnimi interesi kako oseba, ki jo kontaktirate.
Želimo vam veliko sreče pri vašem iskanju nove zaposlitve.
Ne pozabite spremljati tudi Deloglasnikov LinkedIn profil, TUKAJ!