Pandemija Koronavirusa (COVID-19) je številna podjetja prisilila k sprejemu novih rešitev za reorganizacijo dela. S tem imamo v mislih predvsem dodobra poznano “delo od doma”. Praksa se je pri marsikaterih podjetjih izkazala za zelo uspešno tako s stališča zaposlenih kakor tudi delodajalcev.
Na podlagi visoke funkcionalnosti "dela od doma" so nekatera podjetja na to uorganizacijo dela začela gledati kot dolgotrajno rešitev, ki gre z roko v roki z modernim načinom življenja.
Kdo se je odločil za tovrstno trajno reorganizacijo?
Za enkrat so najodmevnejše novice o trajnostni reorganizaciji prišče s strani velikih podjetj, ki načrtujejo, da bo večina njihovih zaposlenih imela možnost stalnega "dela od doma", tudi po pandemiji. S tem lahko pričakujemo, da bo prišlo do velikega preskoka v organizaciji dela.
Za katera podjetja bo torej delo od doma postalo nova normalnost?
1. Facebook
Mark Zuckerberg pravi, da bo v naslednjih petih do desetih letih, 50% zaposlenih na Facebooku (FB) lahko delalo na daljavo. Zuckerberg je to zamisel vzpostavil na podlagi zadovoljevanja želj zaposlenih in kot del prizadevanja za ustvarjanje "široke gospodarske blaginje".
"Ko omejite najem zaposlenih, le na tiste, ki živijo v velikih mest ali so se pripravljeni preseliti tja, to močno zmanjša število kompetentnih ljudi, ki bi drugače lahko izjemno pripomogli k uspešnosti podjetja," je dejal Zuckerberg v livestream-u objavljenemu na njegovi Facebook strani.
2. Twitter
Twitter bo zaposlenim, ki si to želijo, omogočil, da bodo še naprej delali od doma, vendar sedaj "za nedoločen čas". Družba sicer ni navedla, katera delovna mesta bodo izpolnjevala pogoje za delo od doma.
"Če se bodo naši zaposleni znašli v vlogi in položaju, ki jim omogoča, da delajo od doma, in želijo trajno nadaljevati s tovrstno organizacijo dela, jim bomo to omogočili," je v izjavi za CNN Business povedala podpredsednica za odnose z javnostjo Jennifer Christie . "Če ne, bodo naše pisarne tople in prijazne, z nekaj dodatnimi previdnostnimi ukrepi, s katerimi se bodo naši zaposleni lahko počutili varni."
3. Square
Drugo podjetje Twitter direktorja, Jacka Dorseya, Square (SQ), načrtuje, da bo zaposlenim omogočilo delo od doma, ko se pandemija konča. Square bo zagotovili, da bodo zaposleni lahko delali tam, kjer si želijo in v okolju, ki jim najbolj ustreza.
Iz podjetja so še povedali: »V zadnjih nekaj tednih smo izvedeli veliko o tem, kaj zaposleni potrebujejo za učinkovito opravljanje dela zunaj pisarne, in o tem se bomo učili še naprej«.
4. Shopify
Tobi Lutke, izvršni direktor Shopifyja (SHOP), je sporočil, da je svet dela obrnjen na glavo. "Pisarniške osredotočenosti je konec," je twitnil. "Shopify je od danes naprej digitalno podjetje.
Lutke je povedal, da bo Shopify, platforma za e-trgovino za mala podjetja, svoje pisarne zaprla do leta 2021. Letos bo Shopify zaprl svoje fizične prostore ter materializiral novo resničnost. Tudi po letu 2021 direktor predvideva, da bo večina zaposlenih stalno delala na daljavo.
"Do nedavnega se je delo izvajalo v pisarnah. Seveda, smo vedno imeli nekaj ljudi, ki so delali na daljavo, ampak to se bo zdaj obrnilo," je twitnil Lutke. "Prihodnost pisarne je, da deluje na istem digitalnem delovnem mestu, do katerega lahko dostopate iz svoje ga lastnega doma!«
5. Groupe PSA
Francoski proizvajalec avtomobilov PSA je napovedal "začelo se je novo obdobje mobilnosti". Zaposleni, ki ne delajo v proizvodnji bodo od sedaj začeli delati na daljavo.
Glede na pozitivne izkušnje in učinkovite ukrepe, sprejete v okviru krize COVID-19, se je podjetje Groupe PSA odločilo okrepiti delo na daljavo in ga postaviti kot merilo za dejavnosti, ki niso neposredno povezane s proizvodnjo.
Podjetje načrtuje preoblikovanje svojih pisarn, ki bodo omogočala varno osebno sodelovanje. Kljub temu ima podjetje namen bistveno zmanjšati obseg svojih nepremičnin. S tovrstno odločitvijo želi družba svojim zaposlenim omogočiti boljše ravnotežje med poklicnim in zasebnim življenjem ter razbremeniti pritisk prevoza na delovno mesto.
Podjetju sledijo tudi drugi proizvajalci avtomobilov kot Peugeot, Citroën, DS, Opel in Vauxhall, ki bodo svoje nove načrte dela od doma začeli izvajati poleti.
6. Box
Direktor Boxa (BOX) Aaron Levie je v prispevku na blogu zapisal, da bo skoraj 2000 zaposlenih imeli prosto izbiro, da delajo "od tam kjer želijo".
Pred COVID-19 pandemijo je približno 15% Boxovega osebja delalo na daljavo. Z novo organizacijo podjetje pričakuje, da se bo ta procent bistveno zvišal. "Podjetje vseeno priznava, da ima lahko skupinsko delo v pisarni veliko pozitivnih učinkov (mentorstvo, mreženje in ustvarjalnost). Zato bo prihodnost podjetja hibridna (vključevala bo tako delo od doma kakor delo v pisarni).
Levie je dejal, da bodo tedenski sestanki delavcev v prihodnosti trajno "online", na voljo pa bodo tudi denarna sredstva s katerimi bo podjetje financiralo izboljšanje pogojev domačih pisarn pri posameznikih.