Inovativne kadrovske prakse imajo moč preoblikovati poslovanje in izboljšati delovno vzdušje.
Uspešne strategije ne povečajo samo zadovoljstva zaposlenih, temveč tudi dvignejo raven produktivnosti in izboljšajo zadrževanje talentov, podjetja pa postanejo bolj odporna in konkurenčna, pripravljena na soočenje z izzivi prihodnosti.
Eden najprestižnejših načinov prepoznavanja in slavljenja izjemnih kadrovskih praks je Nagrada za najboljše regionalne kadrovske prakse.
To nagrado, ki predstavlja vrhunec priznanja podjetjem in posameznikom na področju upravljanja s človeškimi viri, je leta 2010 uvedla Alma Career Hrvaška, ki upravlja vodilni hrvaški zaposlitveni portal MojPosao. Od takrat je ta pobuda nenehno navdihovala mnoge, da dvignejo letsvico v HR.
Strokovna žirija, sestavljena iz vrhunskih strokovnjakov iz kadrovskega sektorja, je do sedaj ocenila več kot 320 prijavljenih projektov. Z letom 2022 se je nagrada razširila v regijo in odprla vrata prijavam iz Slovenije, Makedonije, Bosne in Hercegovine ter Srbije. Ta korak ne povečuje samo konkurence, temveč tudi raznolikost idej, ki oblikujejo prihodnost HR.
Pomembno je poudariti, da se projekti ocenjujejo po jasno opredeljenih kriterijih, kar zagotavlja transparentnost in poštenost pri izbiri. Poleg tega več kot 600 udeležencev konference HR Days aktivno sodeluje pri izboru najboljših praks!
In kakšne so bile najboljše kadrovske prakse pred natanko 10 leti, ali še danes »živijo« v vse bolj obremenjenem poslovnem okolju in kaj se lahko iz njih naučimo, predstavljamo v kratkem pregledu.
Povezovanje med mladimi in skupnostjo
Pred časom leta 2014 je tretje mesto osvojila ordinacija podjetja INA, s projektom »Spletno tekmovanje za srednješolce - Junior Freshhh«.
Ta inovativni program je bil ustvarjen kot odgovor na pomanjkanje zanimanja mladih za naravoslovne in specifične inženirske poklice. Tekmovanje poteka v dveh krogih: prvi krog ponuja virtualno igro, ki ekipe vodi skozi naravoslovne izzive, drugi krog pa prinaša boj v živo med najboljšimi petimi ekipami.
Ina je s kar 294 prijavljenimi ekipami v prvem letu uspešno spodbudila zanimanje mladih in utrdila status privlačnega delodajalca.
Če ste v procesu izvajanja kadrovske prakse, ki spodbuja poslovni razvoj in izboljšuje zadovoljstvo zaposlenih, ne zamudite priložnosti, da se prijavite na tekmovanje za Najboljše regionalne kadrovske prakse! Delite svoje uspešne strategije in navdihnite druge, osvojite pa tudi prestižno nagrado.
Razvoj zaposlenih na treh ravneh
Drugouvrščena kadrovska praksa pred 10 leti je bila 'Fast Forward', Coca-Cola HBC Hrvaška. Program je bil usmerjen v razvoj zaposlenih, še posebej prepoznanih kot nadarjenih, in namenjen krepitvi delovne zavzetosti ter ohranjanju kakovostnih zaposlenih.
Nina Profaca, vodja razvoja talentov v podjetju, nam je potrdila, kako je mogoče ohraniti dobro kadrovsko prakso izpred natanko desetih let, a jo tudi razvijati.
"Še vedno imamo programe Fast Forward! Izvajajo se na 3 ravneh: FFW1, ki pripravlja naše zaposlene na vodenje ekipe, FFW2, ki pripravlja zaposlene na višje vodstvene položaje, in FFW3, ki pripravlja naše zaposlene na direktorske položaje. Vsako leto imamo zaposlene v vseh programih in se trudimo, da so ti relevantni (trenutno se npr. ukvarjamo s prenovo za dodatno posodobitev programov). Najpomembnejša stvar pri spremljanju uspešnosti naših programov talentov je odstotek zaposlenih, ki so napredovali po programu – in moram reči, da smo kar uspešni.
Interni program usposabljanja za nižjo fluktuacijo in večjo produktivnost
Naziv najboljše kadrovske prakse leta 2014 je prevzelo podjetje BILLA s projektom B BEST, katerega glavni cilji so bili razvoj kulture vodenja v prodaji, povečanje produktivnosti v supermarketih in zmanjšanje fluktuacije v prodaji. Ključna postavka je bila zagotovitev izjemne priložnosti - vstop 4 kandidatov v program, ki bodo po zaključku prevzeli delovna mesta vodij supermarketov.
Program je neposredno prispeval k izboljšanju rezultatov trgovine in pozitivno vplival na veliko število zaposlenih. Poleg tega je prispeval k boljši interni komunikaciji, večji motiviranosti in angažiranosti kandidatov in mentorjev ter povečanju zanimanja za sodelovanje v programu in prevzemanje vodstvenih delovnih mest v prodaji. Nenazadnje je program povečal zadovoljstvo zaposlenih ter utrdil dojemanje in položaj kadrovske službe kot poslovnega in strokovnega partnerja.
Kaj se lahko naučimo iz TOP 3 HR praks pred 10 leti?
- Prepoznavanje izzivov, s katerimi se sooča podjetje, je prvi korak pri razvoju uspešne kadrovske prakse.
- Nujni sta vključenost in sodelovanje čim večjega števila zaposlenih ter jasna interna komunikacija.
- Postavitev jasnih ciljev prakse olajša spremljanje uspeha projekta.
- Uvedba kadrovskih praks pozitivno vpliva na položaj kadrovske službe v podjetju.
- Prakse je možno nadgrajevati in razvijati glede na trenutne potrebe podjetja.
Te prakse so pokazale, da uspešen HR ni statičen; razvija se, prilagaja in navdihuje nove generacije!