Bi si par let nazaj lahko predstavljali, da bomo kupovali maske in velike količine razkužil? COVID-19 je spremenil skoraj vse aspekte našega življenja, katerega velik del predstavlja vsakodnevna potrošnja.
Razumeti svojega potrošnika je razumeti svoj trg! Podjetja mora biti vedno pripravljena, da se prilagodijo novim razmeram na trgu. Digitalizacija se širi in z delom od doma je prišlo do večjih sprememb v načinu kupovanja hrane, konzumiranju medijev, itd.
Ali se bodo te spremembe obnašanja ohranile tudi na dolgi rok? Kljub temu, da je socialno distanciranje imelo kratkoročni vpliv na potrošnike in podjetja PwC pričakuje dolgoročne posledice teh novo nastalih potrošniških vzorcev.
Slednje opiše v svoji raziskavi, kjer odkriva kako so nove COVID-19 razmere spremenile želje in pričakovanja potrošnikov.
SPREMEMBE OBNAŠANJA
V času karantene potrošniki niso smeli zapustiti svojih domov, razen za nujna potovanja (služba, zdravje, itd.). Kljub začetnemu odporu in nelagodnosti je delo od doma marsikomu priraslo k srcu – postalo je naša nova varna normalnost. Tako je seveda uporaba spletnih orodij za sestanke sunkovito narasla.
Delo kot trajna možnost dela: PwC ugotavlja, da večina finančnih direktorjev poleg zagotovitve varnih razmer na samem sedežu podjetja namerava bistveno investirati tudi v ukrepe za izboljšanje delovnih izkušenj na daljavo.
SPREMEMBE POTROŠNJE
Spremembe COVID-19 se odražajo tudi na novo nastalih vzorcih potrošnje. PwC je primerjala vzorce potrošnje pred in po pandemiji. Kaj so ugotovili?
- Med pandemijo, natančneje časom karantene in strogega socialnega distanciranja, so potrošniki največ zapravljali za hrano, domačo zabavo in notranjo opremo. Največjo spremembo pri individualnih gospodinjstvih je bilo moč zaznati pri povečani potrošnji za zabavo in medije.
- na drugi strani, pa so anketiranci povedali, da so bistveno manj zapravili za obleke, obutev, šport in drugo zunanjo opremo ter kozmetične izdelke
Zaradi omejene mobilnosti v času pandemije je poskočilo nakupovanje preko spleta. Poleg že razširjene obstoječe prakse spletnega kupovanja oblačil in bele tehnike, je bila sprememba vidna predvsem v porasti spletnega nakupovanja hrane.
Zanimiv je podatek, da se vedno več nakupov opravi preko telefona in telefonskih aplikacij in niti ne več preko računalnika. Ta trend je tu, da ostane pravi PwC!
SPREMEMBE PRIČAKOVANJ
S spremenjenim odnosom do potrošnje prihaja tudi potreba po prilagoditvi podjetij – predvsem v storitvah in podpori strank.
Kljub vedno večjemu prehodu na spletno nakupovanje – potreba po osebnem (človeškem) stiku pri ostaja. Potrošniki si še vedno želijo podporo s strani zaposlenih. Obstaja torej velika potreba po tem, da se tudi v digitalnih praksah ohrani »človeška toplina«.
Kaj je vaša naloga kot podjetje? Razmislite kako boste tudi svojim virtualnim potrošnikom pokazali, da je vaše podjetje transparentno, pošteno in skrbno.
Vrednote vašega podjetja morajo biti razvidne v vaših storitvah in komunikaciji - posebno pozornost morate nameniti vzpostavitvi vezi s potrošniki, ki ne sme biti samo finančna.