Med razgovorom za službo imate običajno en glavni cilj: navdušiti delodajalca, do te mere, da boste dobili želeno službo.
Pogosto mnenje je, da se moramo za ta uspeh sprijazniti z vsem, kar vam bo delodajalec povedal– od idej do konkretnih zaposlitvenih predlogov. Ta vrsta dobronamerne nepoštenosti vam bo morda pomagala pri zaposlitvi, vendar lahko pripelje do napačnih predstav zaradi katerih lahko na koncu trpeli predvsem vi.
Če želite biti dolgoročno uspešni, je pomembno, da med intervjujem izrazite svoje iskreno mnenje in se predstavite takšni, kot ste - ne pa kot nekdo, za katerega mislite, da si ga delodajalec želi zaposliti.
Pravzaprav imajo najbolj zanimivi razgovori za obe strani – zdravo mero nesoglasja, saj le ta kaže na vašo neodvisnost, radovednost in sposobnost konstruktivne komunikacije.
Samo pomislite kolikokrat bo v službi še prišlo do takšnih ali drugačnih nesoglasij – sposobnost komunikacije kljub nestrinjanju je lahko ena izmed pomembnejših vrednot, ki jih delodajalci iščejo v svoji ekipi – kaže na strokovnost in zrelost.
O nestrinjanju ne razmišljajte kot o konfliktu. Nestrinjanje je izhodišče za zdravo razpravo in reševanje problemov. Torej konstruktivno nestrinjanje pomeni, da ne boste preprosto izjavili: S tem se pa ne strinjam in pogovor zaključili. To pomeni, da bo vaš odgovor zgledal nekako takole: To je tisto, kar vidim (ko od zunaj gledam vaše podjetje) in to sem doživel (v letih, ko sem se specializiral za to pozicijo). Takšen odgovor vabi k razpravi.
Na primer, če vam bodo na razgovoru povedali, da v podjetje vedno uporabljajo "x" metodo za razvoj programske opreme, vi pa menite, da je "y" metoda boljša, boste morda rekli: "Zanimivo, da uporabljate "x" metodo, skozi delo sem namreč osebno opazil, da je metoda "y" hitrejša, natančnejša in učinkovitejša". Reakcija vašega sogovornika bo veliko povedala.
Seveda kontrirati se na razgovoru ni vedno enostavno. Obstaja neravnovesje moči in tvegate, da ustvarite vtis, da bo z vami težko delali. Zato vam ponujamo nekaj nasvetov, kako se temu izogniti:
- Naredi svojo domačo nalogo
Pomembno je razumeti kakšna je kultura podjetja – bodo ljudje dovzetni za nove ideje? Ali so organizacija in njeni ustanovitelji znani po vključenosti in odprtosti? Ali voditeljska ekipa spodbuja odprto komunikacijo in inovacije?
Raziskujte podjetje na Glassdoor, LinkedIn, Twitterju, Facebooku in Reddit. Če poznate nekoga v podjetju, mu postavite vprašanja, kot so: "Kaj vam je všeč v tem podjetju in katera področja bi lahko izboljšali?" Njihovi odgovori vam lahko pomagajo, da se boste ob razgovoru počutili bolj sproščeno.
- Dajte si prostor za razmišljanje
Na vprašanja vam ni potrebno takoj odgovoriti. Namesto tega si privoščite pavzo, da zberete svoje misli in si zagotovite premišljen odgovor. Če si želite kupiti čas, lahko rečete nekaj takega: "To je zanimivo stališče. Naj za trenutek razmislim. "
To kaže, da ste sposobni kritično razmišljati in reševati težave. Namesto, da bi nestrpno napolnili čas s tem, kar vam najprej pade na pamet, boste lahko podali bolj natančno oblikovan odziv.
- Prosite za dovoljenje za iskreno govorjenje
Kadar koli se ne želite strinjati z nekom, ki je na hierarhični lestvici tako ali drugače nad vami, pomaga, da osebo na to pripravite. Ko boste prvič želeli povedati nekaj, kar bo nasprotovalo mišljenju osebe s katero se pogovarjate, prosite za dovoljenje, da poveste svoje iskreno mnenje. Recite nekaj takega: "To vidim drugače. Ali lahko z vami delim svojo perspektivo? "
Tovrstno povabilo je učinkovito iz dveh razlogov. Prvič, s tem ne boste rekli: »To ni prav!/To je narobe!« "To vidim drugače" odpira vrata za nadaljnjo razpravo.
Drugič, postavljanje vprašanja sproži radovednost osebe s katero boste imeli razgovor. Tako ne vsiljujete svojega mnenja ampak jih povabite, da o vašem komentarju nekoliko razmislijo.
- Zaupajte svojem instinktu
Med intervjujem sledite svojemu instinktu. Razmislite, kako se počutite glede celotne izkušnje? Ste navdušeni in samozavestni? Poraženi in čustveno izčrpani? Ali so ljudje, ki vodijo razgovor odprti za spremembe? Ali so glasovi razhajanja dobrodošli? Ti občutki so lahko dober pokazatelj, kakšni bodo vaši dnevi v tej organizaciji.
Če vaše mnenje tekom razgovora resnično ni bilo zaželeno potem tudi tekom dela v podjetju, ne bo veliko priložnosti za tovrstno komunikacijo. Če se odločite, da vas takšno delovno okolje oz. delovno mesto ne zanima, pošljite povratno e-poštno sporočilo, v katerem se zahvalite za priložnost in vljudno zavrnite željo po nadaljnjem sodelovanju. Skrbno izberite svoje besede in toplo izrazite, da vloga ni primerna za vas, ker dajte prednost določenim vrstam poslovnega okolja in izzivom, ki bolje ustreza vašim poklicnim težnjam.
Vsekakor pa ne pozabite – razgovor je dvosmerna ulica.
Že res, da bi lahko gledali na situacijo kot, da ste v izključno podrejenem položaju, saj potrebujete službo ampak ne pozabite – tudi oni potrebujejo vas, potrebujejo vaše spretnosti in znanje. Ko izrazite svoje resnično mnenje, si zagotovite, da obe strani točno vesta kaj pričakovati drug od drugega, kar ustvarja prijetno in produktivno delovno okolje za vse.