Ne glede na to, ali je vaš nadrejeni nadzornik ali generalni direktor, ima vsak vodja občasno nerealna pričakovanja. Toda nekateri šefi so večino časa nerealni. Ne upoštevajo dejstev na terenu ali se navadno sklicujejo na svoje pretekle izkušnje v drugih podjetij brez, da bi upoštevali dogodke v sedanji organizaciji – morebiti celo poročajo nekomu, ki je še bolj agresiven ali ima še nekoliko bolj nerealistična pričakovanja.
Ko delate za enega od teh ljudi, se vam zdi, kot da ste vsak dan obsojeni na neuspeh. Prerekanje z nadrejenim je lahko nevarno in celo zagovarjanje vašega stališča lahko kdaj pripelje v nepopravljive spore. Morda imate ustrezne podatke ali izkušnje, ki nasprotujejo trenutnim navodilom šefa, Kljub temu pa še vedno obstaja velik pritisk, da izpolnite vsako njegovo zahtevo.
Namesto, da se prehitro odločite za iskanje nove službe in začnete posodabljati svoj življenjepis poskusite z naslednjimi pristopi, ki vam lahko pomagajo, da si zagotovite boljše ravnotežje dela in okrepite odnos z zahtevnim šefom.
OHRANITE FIZIČNI NADZOR
Če so vas pritiski zahtev s strani šefa spravil v stanje, kjer enostavno zamrznete, se najprej pomirite, zberite svoje misli in šele nato ustrezno ukrepate. Eden najboljših načinov, kako umiriti vznemirjenost je uporaba tako imenovane tehnike “prizemljitve”. Tehnika pomiri telo in sporoči možganom, da dejansko niste v neposredni fizični nevarnosti. Nevsiljivo tehniko uporabite tako, da se osredotočite na čutenje noge v svojih čevljih. Ne glede na to, ali sedite ali stojite, lahko ta mehanizem “ozemljitve” uporabite hitro in neopaženo. Osredotočite se na svoje nogami na tleh, zavedajte se svojih pet in prstov, ki so v stiku s trdo podlago, zavestno v celoti izdihnite in spet vdihnite - nato razmislite, kaj želite povedati ali storiti.
STRINJAM SE Z VAMI – IMEL BI LE NEKAJ PREDLOGOV GLEDE PODROBNOSTI
Morda ni vedno videti tako, toda velikokrat se zgodi, da ima delavec in nadrejeni teoretično skupno poslanstvo in cilje – kljub različnim predlogom. V koliko boste nadrejenemu pokazali, da ste na isti strani, mu bo veliko lažje upoštevati vase predloge ali pa razumeti realnost s stališča prakse.
V primeru, da višji vodja ni zainteresiran za spoznavanje ali upoštevanje praktičnih podrobnosti izvajanja hkrati pa stranki podaja veličastne izjave o tem, kaj bo njegova ekipa dosegla bodo stranke kljub trudu ekipe, da izpolnijo svoje obveznosti za nepopolno ali neuspešno izvedbo krivile ravno delavce – čeprav je bila posledica za neuspešno opravljen projekt ravno v neustrezni komunikacij med šefom in delavci.
Zato je pomembno, da tudi delavci spregovorijo o delu na terenu. Za učinkovitejšo komunikacijo z nadarjenim lahko uporabite naslednje povedi:
"Naj delim z vami idejo s katero mislim, da bi lahko to lahko naredili z najmanj motenj «
Usmerite se v izvedljive rešitve, ne da bi pred tem izpostavljali težave, ki jih “preobčutljivi” nadrejeni ne bi želeli slišati.
Naslednji pristop je bil, da potrdimo njegove zahteve, ne da bi jih označili za nerealne. To bi zvenelo nekako takole:
"Razumem, da hočete X. Sem že poskušal storiti Y in imam pomisleke glede Z. Se lahko pogovorimo o tem, kaj bi lahko bil naslednji korak?" Čeprav si nadrejeni še vedno predstavlja “veliko sliko” bo z razumevanjem in spremljanjem podrobnosti o projektu lahko dobil jasnejšo sliko o tem kaj je izvedljivo in kateri elementi v procesu predstavljajo največjo oviro. V kolikor bo tudi vaš nadrejen vključen v postopek in bo pogosteje vključen v sodelovanje s člani skupine bo lahko boljše razumel kaj za celotno ekipo in projekt pomeni izvedljiva rešitev.
NADREJENEMU POSREDUJTE TESTNE VERZIJE IN ZAGOTOVITE SI UPORABNE POVRATNE INFORMACIJE
Malo je verjetno, da vaš šef načrtuje biti nerealen ali nepošten. Namesto, da bi si mislili samo: "To je smešno!", nadaljujte s preverjanjem, da boste prepričani, da razumete in izvajate tisto, kar vaš šef dejansko želi.
Nadrejeni morajo razmišljati tudi o preprečevanju tveganja, in ne le o njihovih zahtevah. Svojemu nadrejenemu lahko predstavite več scenarijev in preglednic, s pomočjo katerih bo lahko izbral načrt delovanja, za katerega meni, da je hkrati učinkovit in varen.
Svetujemo, da uporabite komunikacijo kot naprimer: "Oglejte si te scenarije in mi sporočite, kateri vidiki ustrezajo vašemu viziji, nato pa jih bomo še dodatno dopolnili"
"Vemo, da vas skrbi zaradi velike naložbe zato želimo preveriti ali smo v programu ujeli vse dejavnike, ki jih iščete?"
Ponavljanje takšnih interakcij je lahko dolgotrajno, vendar preprečuje, da bi se s projektom preveč oddaljili hkrati pa spodbuja občutek partnerstva, ki vam bo pomagal razviti zaupanje za nadaljnje projekte v prihodnost.
PRILAGODITE PRISTOP GLEDE NA SITUACIJO/SVOJEGA NADREJENEGA
Ocenite slog in pristop svojega šefa, da ugotovite, ali boste dobili boljši odziv, če se vedite bolj ali manj proaktivno. Če se kot ekipa zavedate, da ima vaš nadrejeni pogosto nerealna pričakovanja in za realizacijo potrebuje več informacij s “terena” – potem se nikar ne bojte deliti koristnih informacij, ki bodo lahko pripomogle k boljšemu razumevanju realnih opcij za izvedbo projekta. Vendarle pa glede na karakter nadrejenega ocenite ali bo cenil direktno in jedrnato povratno informacijo glede izvedljivosti projekta ali je oseba h kateri boste morali pristopiti bolj delikatno – tako da boste k prvotnemu načrtu nadrejenega postopoma podajali komentarje in skozi daljše obdobje počasi opozarjali na dele načrta, ki niso izvedljivi ali bi potrebovali spremembo.
Dokler ostajate na delovnem mestu, ste še vedno odgovorni za to, da pomagate svoji ekipi in svojemu šefu - zagotovite si pogoje da boste lahko uspešni. Ne glede na to kako frustrirajoče je lahko delo za nadejanega, ki ima nerealna pričakovanja, naj bo vendarle vaš cilj zadovoljiti čim več poslovnih strank hkrati pa ohranjati zdrav razum in samospoštovanje (vir).