Vedno bolj smo ozaveščeni o spletnih prevarah, lažnih klicih in sporočilih – skratka o neprijetnih situacijah, ki se jim na vsak način poskušamo izogniti. Preverimo torej, kako lahko vi, kot prodajalec izdelkov preko spleta, pridobite zaupanje potencialnih kupcev.
Pred plačilom naj bi 70 % kupcev zapustilo svoje košarice pred nakupom. Zaradi tako visokega odstotka tovrstnih oseb bi morala e-trgovinska podjetja podrobno preučiti vse, od svojih družbenih medijev do izkušnje na blagajni.
Kot podjetje vlagate ogromno denarja, časa in truda v privabljanje ciljne publike. Zadnja stvar, ki si jo želite, je, da stranke izgubite tik pred ciljem.
Spletna prodaja je dragocen vir prihodkov, vendar današnji časovno omejeni potrošniki pričakujejo veliko od svoje nakupovalne izkušnje in jih hitro zmotijo ponudbe drugih blagovnih znamk.
Kateri potencialni dejavniki bi lahko vplivali na vaše spletno poslovanje in katere korake lahko sprejmete, da jih odpravite?
1. Zapleten postopek na blagajni
Po podatkih raziskovalcev uporabniške izkušnje pri Baymard Institute je svetovna stopnja opuščanja košaric neverjetnih 70 %. To pomeni, da 70 % uporabnikov zapusti svoje napolnjene košarice, preden opravijo nakup – kar pomeni veliko izgubljenih prodaj.
Za podjetja je koristno, da postopek na blagajni čim bolj poenostavijo. PayPal-ov indeks e-trgovine za leto 2024 poroča, da je 18 % anketirancev zapustilo košarico, ker je bil postopek na blagajni preveč zapleten, 24 % pa jih nakupa ni dokončalo, ker ni bilo na voljo njihovega priljubljenega načina plačila. Potrošniki se tako radi poslužujejo PayPal-a, saj jim ni treba vedeti dolgih številk ali iti po kartico, da bi opravili naročilo.
2. Negativna uporabniška izkušnja
Uporabniška izkušnja je sestavljena iz različnih elementov. Kdo ne mara profesionalnega videza spletne strani, ki je enostavna za navigacijo? Čist in intuitiven dizajn, ki deluje na mobilnih napravah, s stranmi, ki se naložijo v manj kot treh sekundah, je izjemno pomemben.
Podrobnosti o izdelkih in storitvah lahko ostanejo privlačne s kratkimi odstavki, točkovnimi seznami in informativnimi vizualnimi elementi. Jasni pozivi k dejanju (angl. call to action) pa kupce usmerjajo na blagajno.
3. Skrbi glede varnostnih ukrepov
Trdna varnost je ključna pri vzpostavljanju odnosa s strankami. Veliko kupcev je še vedno nezaupljivih do spletne varnosti, zato bi morala podjetja poskrbeti, da jim zagotovijo brezskrbnost.
Potrdilo SSL (angl. Secure Sockets Layer), ki pomaga pri varovanju spletnih transakcij in izpolnjevanje varnostnih standardov za podatke o plačilnih karticah lahko bistveno prispevata k graditvi zaupanja.
4. Pomanjkanje personalizacije
Danes nakupovanje ni le preprosta transakcija. Prilagajanje izkušnje kupca se začne z razumevanjem vaše publike in prilagajanjem vsebin njenim potrebam. Vedenjski podatki so lahko koristni pri spoznavanju, katere strani stranke klikajo in s katerimi vsebinami se ukvarjajo. Načini za gradnjo zvestobe bi lahko vključevali programe nagrajevanja ali pošiljanje personaliziranih e-poštnih sporočil s priporočili izdelkov in kodami za popuste. Na konkurenčnem trgu si kupci želijo biti cenjeni.
5. Pomanjkanje prisotnosti na družbenih omrežjih
Vzpostavitev privlačne prisotnosti na družbenih omrežjih pomaga povečati prepoznavnost blagovne znamke in ustvarja povezavo z vašo ciljno publiko.
Na ta način svojo blagovno znamko prinašate tja, kjer potencialne stranke rade preživljajo čas. To je priložnost, da sprejmete bolj sproščen ton in pustite, da se pokaže vaša osebnost, s čimer presežete zgolj preprosto transakcijo. Uporaba vpogledov iz družbenih medijev vam lahko pomaga pri pripravi prihodnjih objav in vam omogoči, da se nenehno učite o željah svoje publike in jim prilagajate svojo ponudbo.
6. Omejene možnosti dostave
Skoraj polovica potrošnikov pričakuje, da bo prejela svoja spletna naročila v treh dneh, po poročilu UPS Shipping Excellence. Hkrati pa veliko potrošnikov ceni brezplačno dostavo, tudi če morajo nekoliko dlje čakati.
Zato pri blagajni ponudite več možnosti, da strankam omogočite izbiro med hitro dostavo ali brezplačno dostavo.
Bodite pregledni glede stroškov in časov dostave ter ponudite možnost sledenja, da bodo kupci vedeli, kdaj lahko pričakujejo svoje nakupe.
7. Odsotnost na mednarodni ravni
V današnjem globaliziranem svetu lahko kupci iščejo izdelke izven geografske omejitve, če to pomeni, da najdejo izdelek po pravi ceni. Če pa vaše spletno mesto ni nastavljeno za mednarodno prodajo, lahko zamudite priložnosti za rast. Morda boste ugotovili, da je na mednarodnih trgih v vaši panogi manj konkurence.
Pripravite se na sprejemanje mednarodnih plačil – uporaba priznane globalne plačilne rešitve bo strankam v tujini omogočila brezskrbnost. Ponudite mednarodne možnosti dostave in če ciljate na določeno državo, poskrbite, da bo vaša spletna stran na voljo v njenem jeziku.
In za konec ...
Ne glede na to, ali prodajate neposredno potrošnikom ali B2B (angl. business to business), se vse več poslov odvija na spletu. Z vzpostavljanjem zaupanja in zagotavljanjem pozitivne potrošniške izkušnje lahko povečate prodajo, obdržite stranke in spodbudite rast.
Preberite še: Kako se lahko prodaja poveča, če stranke menijo, da so njihova spletna plačila varna!
Vir: The Guardian