Tekom kariere se srečujemo z različnimi ljudmi. Z nekaterimi se od prvega dne »poklapamo« in se odlično razumemo, z drugimi pa gre malo težje.
Vsak od nas ima v širši družini, med prijatelji, v službi ali med poslovnimi partnerji nekoga, s katerim se težko pogovarja. Zlahka nas ujezi, imamo občutek, da nas ne dojema kot sebi enake, da se z nami ne želi pogajati, skratka, vsak pogovor z njim nam povzroča napetost in stres.
S poslušanjem bomo take vrste ljudi najbolje razumeli in najhitreje zmanjšali napetost v komunikaciji. Pomembno je tudi, da ostanete mirni, še posebej, če se stanje spreminja iz slabega na slabše. Če se na jezo odzovete z jezo ali stopite v obrambo, se napetost takoj le še poveča.
Dobro je, da človeka ne presodimo takoj. Če ne znamo obvladovati nastale situacija, je posledica tega najpogosteje jeza ali nestrpnost. Poniževanje sogovornika pa ne bo pospešilo procesa reševanja težav.
Ugotovite, kej je razlog za takšno vedenje. Pomoč lahko poiščete v bližini, na primer pri ostalih sodelavcih. Včasih lahko pogled druge osebe zmanjša napetost.
Razburjeni osebi dovolite, da je v takšnem stanju, tudi če veste, da to ni pravilen način obnašanja. Besede, kot so »pomiri se« ali »saj te razumem«, v teh situacijah nimajo pozitivnega učinka. Tudi pot do dejanskega razumevanja te osebe je navadno kar dolga. Ljudje se običajno razjezijo, ko se jim zdi, da jih drugi ne slišijo ali pa ko nekaj potrebujejo, pa ne vedo, kako bi to lahko zahtevali.
Tudi nasmeh nima vedno pozitivnega učinka. To lahko izpade kot posmehovanje. Mirno predstavite svojo plat zgodbe. Ne prepričujte nasprotne strani v svoje argumente in ne povzdigujte glasu, ker bo nasprotna stran še bolj vznemirjena in bo rešitev problema še dlje. Pomembna je tudi fizična razdalja, zato jo ohranite, da se sogovornik počuti varno.
Povejte, kaj mislite, če se nekdo obnaša do vas in govori, kot da vas ne spoštuje. Zaupajte svojemu instinktu. Če menite, da v vajinem sporu trenutno izgubljata obe strani, predlagajte nadaljevanje pogovora pozneje, ko se ohladite.
Vsakič bo morda primerna drugačna vrsta odgovora. Vsak od nas se namreč odzove na drugačen način. Zapomnite si, da boste morali situacijo s težavnimi ljudmi vedno rešiti na drugačen način.
Po dogodku se poskusite z drugimi pogovoriti o tem, kaj se je zgodilo. Dobro je, da si to zapišete. To vam bo pomagalo rešiti situacijo na zdrav način. Če lahko, zmanjšajte stres s kratkim sprehodom.
Po takih dogodkih si vzemite čas zase, saj se boste tako najbolje zbrali. Sami sebe pohvalite, daj vam je uspelo rešiti neprijetno situacijo.
Vir: profitiraj.hr