Na Deloglasniku se zavedamo ključnega pomena uspešnosti – to so naši zaposleni! Najbolj uspešna podjetja so namreč tista, kjer je komunikacija med vodstvom in zaposlenimi del vsakdana. Znanje o vaših zaposlenih vas bo lahko tako pripeljalo do najbolj učinkovitega modela vodenja – vodenja na podlagi zadovoljstva zaposlenih!
Zato smo na Deloglasniku vzpostavili Raziskavo o zadovoljstvu zaposlenih preko katere lahko delodajalci prejmejo Certifikat odličnosti dobrega delodajalca. Anketa vam omogoča, da skozi 9 kategorij ugotovite, v kolikšni meri so vaši zaposleni zadovoljni s segmenti, kot so organizacija dela, medosebni odnosi, poslovno komuniciranje itd. Rezultati vam bodo dali priložnost, da spoznate njihovo zvestobo in predanost delu. Anketa zajema vprašanja eNPS (Employee Net Promoter Score), ki temeljijo na neto promocijski oceni (NPS) za merjenje zvestobe zaposlenih. Poglejmo si kaj točno pomeni eNPS in kaj meri naša raziskava o zadovoljstvu.
Employee Net Promoter Score (eNPS): Definicija
Employee Net Promoter Score (eNPS) je vrsta ocene delodajalca, ki temelji na Net Promoter Score (NPS) za merjenje zvestobe zaposlenih. To je metoda merjenja, ki raziskuje v kolikšni meri so vaši zaposleni pripravljani priporočiti svoje delovno mesto svoji družini ali prijateljem.
Predstavljajte si, da imate v svoji organizaciji zaposlene, ki so predani in zvesti vaši organizaciji; ekipo zaposlenih, ki se trudijo zagotoviti izjemne storitve, da bodo vaše stranke zadovoljne. Employee Net Promoter Score vsebuje anketo o povratnih informacijah za prejmem pohval, izračun rezultatov in sposobnost primerjave in ponavljanja v zadostnih intervalih. Ko pa eNPS združite še z drugimi meritvami HR, boste dobili koristne informacije kaj se dogaja v podjetju – zakaj so nekateri zaposleni podali negativne povratne informacije, na drugi strani pa boste odkrili razloge za zakaj se drugi zaposleni počutijo motivirano za delo v podjetju.
Employee Net Promoter Score (eNPS): Anketni vprašalnik
eNPS je zgrajen okoli koncepta Net Promoter Score (NPS), ki se izračuna na podlagi vprašanj: “Na lestvici od 1-10 kolikšna je verjetnost, da boste storitev/produkt priporočili družini/prijateljem?” Sam eNPS pa nadgradnja oz. prilagoditev za podjetja s fokusom na priporočila zaposlenih.
Rezultati eNPS ankete so strukturirani v 1-10 v tri kategorije:
- 0-6: Obrekovalci. To so zaposleni, ki so zelo nezadovoljni s podjetjem in širijo negativna sporočila. Prvi korak je, da dobro raziščete zakaj je zaposlen nezadovoljen na delovnem mestu, kaj ga moti in kako bi so želel, da bi se stvari izboljšale? Potrebno je preveriti ali gre za generalno nezadovoljstvo ali se v ozadju skriva kakšen konkreten razlog. Vsekakor s pogovorom gradite na odpravi nezadovoljstva.
- 7-8: Pasivni zaposleni. To so nevtralni zaposleni, ki niso niti čustveno vpleteni niti neangažiran. Kljub temu mora biti vaš cilj, da jih preobrazite v promotorje – raziščite kaj so razlogi, da podjetja nebi priporočil svojim bližnjim?
- 9-10: Promotorji. To so izjemno zvesti zaposleni, ki širijo pozitivno besedo o podjetju: to ne pomeni, da so zaposleni absolutno zadovoljni. Ne – to so zaposleni pri katerih morate podrobno raziskati zakaj imajo radi podjetje.
Employee Net Promoter Score (eNPS): Rezultati
Primer: Podjetje X želi raziskati zadovoljstvo in zvestobo svojih zaposlenih zato jim pošljejo anketo eNPS. Prejmejo 500 odgovorov.
- 10 odgovorov je bilo v razponu 0–6 (obrekovalci)
- 50 odgovorov je bilo v razponu 7–8 (pasivni)
- 440 odgovorov je bilo v razponu od 9 do 10 (promotorji)
Uporaba formule eNPS: 440-100/500 *10= 86
Podatki so še posebno zanimivi za podjetja, ki imajo podružnice, saj lahko z eNPS anketo primerjalo stanje na individualnih lokacijah in s tem preverijo tudi samo učinkovitost vodstva. Pri tem pa seveda ne smemo pozabiti na družbeno-kulturno komponento in subjektivnost ocenjevanja eNPS anket – to pomeni, da lahko rezultati variirajo glede na lokacijo, sektor ali posameznika.
Tu je nekaj nasvetov, kako učinkovito uporabljati eNPS za boljše rezultate:
- Vodstvo vaše organizacije mora vedeti, zakaj se anketa izvaja med zaposlenimi. Metode upravljanja s povratnimi informacijami je treba določiti vnaprej.
- eNPS raziskava bo prinesla boljše rezultate, če je dostopna tudi z naprav, kot so tablice ali mobilni telefoni, tako da lahko zaposleni nanje odgovorijo hitro in enostavno.
- V vsakem trenutku mora biti anketa anonimna. Zaposlenim je treba zagotoviti, da njihova identiteta ni ogrožena.
- Zagotavljanje oz. raziskovanje zadovoljstva zaposlenih ni enkratna dejavnost. Če se ne spomnite, kdaj ste nazadnje vprašali zaposlene, ali so na svojem delovnem mestu zadovoljni, je čas, da jih vprašate zdaj! Zavzetost in zadovoljstvo zaposlenih sta dva glavna stebra podjetij. Zato strokovnjaki predlagajo, da bi bilo treba eNPS ankete pošiljati oz. izpolnjevati kvartalno.
Prednosti Calculating Employee Net Promoter Score
- Pomaga vam oceniti splošno zvestobo zaposlenih: Employee Net Promoter Score je hiter način za merjenje angažiranosti in zvestobe zaposlenih, ki odraža generalno zdravje podjetja.
- Zmanjšanje odpuščanja zaposlenih: z merjenjem eNPS in drugih kadrovskih meritev lahko podjetja preprečijo visoke stopnje odpuščanj, saj bodo pripravila načrt ukrepov ob nepredvidljivih dogodkih. Odgovori, ki jih organizacija prejme ob uvajanju raziskave eNPS, bodo pomagali razumeti, ali so zaposleni v organizaciji zadovoljni ali ne. Tako se lahko takoj sprejmejo korektivni ukrepi.
- Daje priložnost za pretvorbo negativnih v pozitivne odzive: raziskava eNPS lahko pomaga podjetjem, da svoje nasprotnike spremenijo v promotorje. Vsakič, ko prejmete negativen odgovor od svojih zaposlenih, vzpostavite avtomatsko e-pošto s povratnimi vprašanji o stvareh, ki jih v podjetju motijo.
Več o pridobitvi Deloglasnikovega Certifikata odličnosti dobrega delodajalca si lahko preberete TUKAJ!
Za vse dodatne informacije nas kontaktirajte na info@deloglasnik.si.