Medtem ko večina podjetij izvaja nekakšne programe za prepoznavanje zaposlenih so pogosto neučinkoviti, ker se ne izvajajo pravilno ampak zgolj iz nujnosti. Namesto da bi ljudem dali smiseln občutek hvaležnosti, postanejo le še eno polje, ki ga vodje preverjajo, in so popolnoma ločeni od dejanskih dosežkov zaposlenih. Nekatera podjetja poskušajo narediti programe bolj relevantne tako, da dajejo posebne nagrade posameznikom, ki so recimo ustvarili in vodili novo pobudo, "utelešali" vrednote organizacije v svojem vedenju ali imeli pomemben vpliv na uspešnost podjetja. Vendar ima ta pristop tudi težave: nagrade je mogoče obravnavati kot elitno priložnost za peščico izbranih – in pustijo, da se večina delovne sile počuti izpuščeno in spregledano. To nikakor ne spodbuja produktivnost zaposlenih ali zadovoljstva.
Na drugi strani pa se ugotavlja, da je zadovoljstvo zaposlenih bistveno višje v kolikor člani ekipe verjamejo, da jih njihovi kolegi spoštujejo in cenijo. Mnogi menedžerji se trudijo, da bi zaposleni začutili, da so njihovi talenti in prispevki opaženi in cenjeni.
Kaj pravijo raziskave? Zanimivo večina menedžerjev meni, da je težko pokazati hvaležnost svojemu osebju, med tem ko je mnenje zaposlenih, da je pravzaprav precej preprosto. Tako kot v velikih primerih je tudi tu ključ do uspeha – poslušajte svoje zaposlene – in kaj pravijo zaposleni?
1. Vzemite si čas, da spoznate svoje zaposlene. Tovrstne interakcije so dejansko dragocene točke povezave za vaše zaposlene (in za vas). S tem se bo vaše osebje počutilo videno in slišano. Če ustvarite rutine, ki vašim zaposlenim omogočajo, da z vami delijo zgodbe o tem, kaj počnejo ali delajo, jim lahko omogočite, da se počutijo »priznane«, vi kot manager pa ravno tako ostanete na tekočem glede tega kaj se dogaja v vaši organizaciji.
2. Podajajte uravnotežene povratne informacije. Zaposleni želijo vedeti, kaj delajo dobro in kje se lahko izboljšajo. Prejemanje povratnih informacij – pozitivnih in razvojnih – je ena ključnih stvari, zaradi katerih se zaposleni počutijo cenjene. Pomembno je torej, da namesto kritike ponudite rešitev in usmeritev – pogovor naj bo razvojen in pozitiven.
3. Obravnavajte priložnosti za rast. Zaposleni želijo vedeti, kaj jih čaka v prihodnosti. Ko si vodje vzamejo čas za izrecno razpravo o potencialu rasti ali novih priložnosti, si zaposleni to razlagajo kot dokaz, da so cenjeni. Nasprotno, ko se menedžerji ne ukvarjajo z razvojem ljudi, zaposleni to razumejo kot znak, da niso.
4. Ponudite prilagodljivost. Ne glede na to, ali so vodje ljudem dali možnost dela na daljavo ali celo preprosto predlagali, da bi nekdo delal nadure, so zaposleni to hitro razumeli kot pomemben znak zaupanja in spoštovanja.
5. Naj bo to navada. Preprosto, če si vzamete nekaj minut, da svojemu zaposlenemu natančno poveste, kaj cenite pri njihovih prispevkih, ima lahko izjemen vpliv. Pogovor poskusite inkorporirati v rutino, morda tako, da prvih 15 minut svojega tedna porabite za reflektiranje dela in dosežkov svojih članov ekipe. Ideja ni ustvariti avtomatiziran sistem za zahvalo zaposlenim; ampak za to, da si dovolite, da izrazite svojo hvaležnost na način, ki se vam zdi najbolj organski in naraven.
Napake, ki se jim je treba izogniti:
1. Izrazi hvaležnosti, ki so neavtentične ali posplošene.
2. Zanemarjanje standardnih postopkov podjetja kot so npr. letni pregledi, četrtletni pogovori in imenovanje zaposlenih za nagrade.
3. Pustiti zaposlenim, da se počutijo izolirane od sodelavcev ali večje organizacije.
4. Nenadni ali nepojasnjeni premiki v vaših praksah izkazovanja hvaležnosti.
Generalna usmeritev: poskrbite, da bo izkazovanje spoštovanja enostavno in nalezljivo. Najboljši del hvaležnosti je, da je brezplačen in ne vzame veliko časa. Vsakdo na kateri koli ravni lahko poda pohvalo. Lahko je usmerjena proti zaposlenemu, kolegu ali šefu. Toda ko se vodje vključijo v prizadevanja, se kultura spoštovanja širi bistveno hitreje (vir).
Tudi na Deloglasniku spodbujamo implementacijo dobrih praks zagotavljanja zadovoljstva na delovnem mestu. En izmed takšnih orodij je tudi Deloglasnikov Certifikat odličnosti dobrega delodajalca o katerem si lahko preberete TUKAJ oz. https://zadovoljstvozaposlenih.si/