S potencialnim uspehom cepiva, ki bo ponovno odprlo možnost varne vrnitve na tradicionalno delovno mesto se lahko ponovno vprašamo: kako bo zaposlitev izgledala v bližnji prihodnost? V Boston Consulting Group pravijo, da bodo podjetja eksperimentirale z novimi delovnimi modeli. Čaka nas hibridna vrsta dela - kombinacija med delom od doma in delom v pisarni.
Boston Consulting Group je izvedla anketov zaposlenih v Nemčiji, Indiji in ZDA. Četrdina zaposlenih se je med COVID-19 preusmerili na delo od doma. Pravijo, da so pri opravljanju svojih individualnih nalog vsaj tako produktivni kot pred pandemijo. In približno polovica poroča, da podobno produktivni tudi pri skupnih nalogah, ki bi jih običajno opravljali v konferenčnih ali skupinskih prostorih. Na drugi strani pa so tesnoba, depresija, stres in osamljenost pogostejši kot kdaj koli prej. Microsoftovi raziskovalci, ki so analizirali možganske valove udeležencev na video sestankih, so že po dveh urah odkrili nevrološko aktivnost, povezano s stresom in preobremenjenostjo. Poleg tega obveznosti v zvezi z varstvom otrok ostajajo izziv in vsi se doma enostavno ne počutijo produktivno. Kako torej svojim zaposlenim in podjetju zagotoviti najbolj učinkovito obliko poslovanja?
1. Upravljanje s hibridno vrsto zaposlitve.
PORAZDELITEV DELA GLEDE NA POTREBE DELAVCEV: delo na daljavo ni enako mogoče za vse zaposlene. Še posebej, če so šole zaprte ali izvajajo virtualne pouke, nimamo ustreznih bivalni prostorov. Na ravni podjetja nobena politika ali program verjetno ne ustreza vsem okoliščinam in kombinacijam dela na daljavo ali na kraju podjetja. Delodajalci morate eksperimentirati z različnimi rešitvami za reševanje potreb in skrbi. Vsekakor pa poleg same generalne strukture dela oz. poslovnih ciljev poskušajte poslušati svoje zaposlene, ki naj imajo možnost čim bolj fleksibilnega določanja glede lokacije dela.
ENAKI POGOJI: tako delavcem, ki delajo od doma in tistim v fizičnih pisarnah je potrebno zagotoviti enake/podobne konkurenčne pogoje. Torej, če člani ekipe delajo na daljavo, bi morali sestanki ekipe potekati tako, kot da bi vsi delali na daljavo - vključno s kolegi v pisarni – sestanek naj poteka v virtualni obliki. Potrebno je zagotoviti, da zaposleni, ki delajo od doma ne zamudijo nobenih stranskih pogovorov v konferenčni sobi.
SKRB ZA MOTIVACIJO IN EKIPNO POVEZANOST: še naprej je potrebno, da boste opolnomočili sovje vodilne člane ekip, ki bodo zaposlenim pomagali pri prehodu na delo na daljavo oz. obratno. Hibridno delo bo ravno tako kot pri prehodu na delo od doma zahtealo določeno vrsto potrpljenja na novo dinamiko in koordinacijo dela. Pred pandemijo so številne organizacije usposabljale voditelje na kritičnih področjih, kot sta čustvena inteligenca in vzpostavljanje povezanosti v ekipi. Te prakse so vse bolj pomembne, zlasti za kolege, ki so se ekipi pridružili med pandemijo. Delodajalci morajo še naprej razvijati programe in politike, ki ustvarjajo empatično kulturo, osredotočeno na dobro počutje zaposlenih.
2. Novi delovni trendi
Vodstvo, kultura in namen. Virus je razkril najboljše v mnogih organizacijah in povečal prakse vodenja: osredotočenost na končnega uporabnika, preobrazba digitalnih storitev, opolnomočenje delavcev od spodaj navzgor in oblikovanje mešanih oz. interdisciplinarnih delovnih skupin, ki spodbujajo sodelovanje zaposlenih z različnimi funkcijami.
Načini dela. Podjetja so postala bolj gibčna pri svoje poslovanju. Kriza je zahtevala hitrejše odzive, kot bi jih lahko ustvarile tradicionalne hierarhije zato so se podjetja naučila agilnega poslovnega upravljanja.
Sistemi in prostori. Organizacije morajo še naprej vlagati v digitalno infrastrukturo, da izkoristijo kar največ koristi fleksibilne lokacijske strategije. Tako je npr. postala popularna uporaba pametnih sejnih sob - in celo pametne, s senzorji opremljene mize in stole - tako da lahko posamezni zaposleni rezervirajo točno tisti prostor, ki ga potrebujejo v času, ko ga potrebujejo za vrsto dela, ki ga potrebujejo.