Z povečanim trendom spletnega kupovanja so se za spletni marketing odprla nova vrata poslovnih priložnosti.
Boston Consulting ugotavlja, da večina podjetij ne izkorišča polne vrednoti, ki jih ponuja digitalni marketing. Natančneje ugotavlja, da svetovno gledano, le 2% podjetij spada v kategorijo zrele uporabe spletnega marketinga, ki svojim strankam zagotavljajo ustrezne informacije in kontekst na vseh točkah izkušnje spletnega nakupovanja.
Večina podjetij (60%) ostaja v začetnih stadijih uporabe spletnega marketinga.
Digitalizacija gre tako z roko v roki z COVID-19 preventivnimi ukrepi in veliko podjetij je svoje poslovanje popolnoma digitaliziralo ali vsaj preusmerilo iz predominantno fizične v spletno prodajo. Tako smo se tudi potrošniki prilagodili novim razmeram – digitalizacijo smo sprejeli in inkorporirali v svoje vsakodnevno življenje.
Ker se je povpraševanje po spletnem nakupovanju drastično povečalo in ker gre za trend se bo kvečjemu še povečeval, je bistveno, da ima tudi vaše podjetje ta del poslovanja dobro razvit.
Ali je vaše podjetje premislilo ter raziskalo katere vsebine želi ponujati svojim strankam, kakšno spletni izkušnjo želi ponuditi svojim strankam in kateri marketinški strategiji želi slediti?
Če ste predhodno investirali v novo barvo sten trgovine, novo pohištvo, boljšo osvetljav ali lokacijo – boste danes za izboljšanje poslovanje morali ubrati drugo pot.
POTREBNA BO INVESTICIJA V SPLETNO IZKUŠNJO STRANK - AMPAK KAKO?
Seveda, podatki, podatki, podatki!
Spoznajte potrebe svojih post-COVID-19 potrošnikov in izboljšajte njihovo spletno izkušnjo.
Prva pomembna točka je seveda, da mora biti podjetje previdno kako zbira in ravna s podatki strank. Čeprav upoštevanje določb GDPR-ja ni več nova novica, je skladnost z določbami še toliko bolj aktualna. Najprej morate torej zagotovit varstvo osebnih podatkov svojih uporabnikov (strank).
To zajema zbiranje, upravljanje in procesiranje osebnih podatkov.
Kot druga pomembna točka pa je način kako podatke obdelati. Podatki se lahko razlikujejo po kategoriji, relevantnosti in kvaliteti.
Osredotočiti se morate predvsem na kvaliteta zbranih podatkov, v smislu:
- katere podatke bomo zbirali;
- ažurnost zbranih podatkov;
- organizacija zbranih podatkov.
Spletnega marketinga se moramo torej lotiti tako, da podatke ustrezno izberemo in obdelamo na pameten način. Le tako si bomo zagotovili učinkovitost in dosegli željene rezultate.
NASVET 1: uspešna podjetja so posodobila programe in orodja na spletnih straneh tako, da so spletne strani bolj prijazne uporabnikom. Do ustrezne rešitve so prišli na podlagi podatkov svojih strank, preko katerih so lahko spletno izkušnjo prilagodili in optimizirali skladno s potrebami potrošnikov.
Ali veste s kakšnimi ovirami se soočajo vaše stranke?
NASVET 2: v kolikor za optimizacijo potrebujete več podatkov sovjih strank, nikar ne pozabite svojim uporabnikom poslati SOGLASJE ZA OBDELAVO PODATKOV, skladno z GDPR.
NASVET 3: naslednja posodobitev, ki jo lahko sprejmete je izboljšana targetirana prodaja preko oglasov in sledenje produktom, ki grejo hitro v prodajo in morebiti ne bodo več dolgo na zalogi. To lahko naredite tako, da analizirate trenutne trende nakupovanja/iskanja. Nato je vaša naloga, da oglase in marketing prilagodite trenutnim trendom potrošnje in potrebam strankam.
PODATKI MORAJO BITI USTREZNO UPORABLJENI - OBLIKUJTE INDIVIDUALNI MARKETINŠKI PRISTOP
Seveda pristop – ena rešitev za vse (»one size fits all) – ne bo uspešno optimiziral vašega podjetja. Odkrijte katera rešitev je relavantna za vaše podjetje tako, da izhajate iz podatkov svojih strank.
PRIMER: veriga s trgovinami bo ob načrtovanju kdaj ponovno odpreti trgovine in na kateri lokaciji uporabila kombinacijo različnih podatkov o svojih potrošnikih – volumen obiskovanja spletne strani, trendi iskanja produktov, podatki iz fizičnih trgovin (število obiskov) in dejavnost klicnega centra za pomoč strankam.
NASVET 4: da podjetje postane bolj učinkovito pri uporabi podatkov, ni vedno nujna investicija v tehnično kapaciteto. Najprej se vprašajte ali je obdelava obstoječih podatkov resnično premišljena in ustrezno usmerjena. Kot podjetje lahko uporabite teste s katerimi boste ugotoviti ali so trenutne iniciative funkcionalne ali ne.
ČAS ZA INVESTICIJO V SPLETNI MARKETING JE ZDAJ!