Pandemija je vplivala na temeljne principe in organizacijo dela. Podjetja morajo zato znova premisliti svojo strategijo upravljanja in zaposlovanja delavcev ter vzpostaviti nove načine preverjanja uspešnost svojih zaposlenih.
Strokovnjaki ocenjujejo, da bo Pandemija trajno vplivala na prihodnost dela predvsem na sledečih šest načinov – delodajalci, ali imate načrt kako se bo na navedene trende odzvalo vaše podjetje?
Št. 1: Delo od doma
Vedno več podjetji se odloča, da bo delo od doma obdržalo kot stalno prakso tudi v prihodnosti. Podjetja morajo zagotoviti standard digitalne pismenosti zaposlenih. Razmislite o tem, ali so vaši zaposleni dovolj izobraženi v digitalni komunikaciji in ali uporabljate prava (optimalna) spletna orodja za komunikacijo.
Št. 2: Razširjeno zbiranje podatkov
Raziskave kažejo, da s povečanjem dela od doma, narašča uporaba tehnologije za spremljanje svojih zaposlenih. Metode, ki se uporabljajo so: naključno preverjanje ekrana, sledenje rabe delovnega računalnika in spremljanje e-poštnih sporočil, internih komunikacij / klepetov zaposlenih. Podjetja, naj vas ne zanese pri prekomernem nadzorovanju svojih zaposlenih. Bodite pozorni, da boste pri uporabi tovrstne tehnologije upoštevali primere najboljše prakse ter zagotovili odgovorno uporabo informacij in analitik zaposlenih.
Dodajamo, da tovrstno zbiranje podatkov omogoča tudi merjenje dobrega počutja, kjer lahko program zbira podatke o zdravju in varnosti zaposlenih.
Št. 3: Povečanje fleksibilnega zaposlovanja
Številna podjetja so se na gospodarske posledice pandemije odzvala z zmanjšanjem kadra. Zaradi nestabilnosti razmer bodo podjetja še naprej želela ohranjati prožnost pri upravljanju delovne sile - trend polovičnega ali prilagojenega delovnega časa se bo nadaljeval.
No. 4: Povečana socialna vloga delodajalcev
Pandemija je okrepila trend bolj vključenih delodajalcev, ki sodelujejo pri finančni, fizični in duševni podpori svojih zaposlenih. Tako lahko podpora vključuje: finančno pomoč, varstvo otrok ali pa večjo spodbujanje čustvenega zdravja in povezanosti med zaposlenimi.
Nekatera podjetja so se izjemno izkazala tudi pri podpori odpuščenih delavcev katerim so pomagala pri iskanju novih priložnosti tako, da so se povezala z drugimi podjetji, ki jih COVID-19 morebiti ni tako obširno prizadel. Seveda v tem primeru tukaj tudi mi - pestro ponudbo prostih dela lahko najdete tukaj!
Št. 5: (De) humanizacija zaposlenih
Medtem ko so nekatera podjetja prepoznala humanitarno noto pandemije in prednostno poudarila njihovo blaginjo, so druga podjetja začela svoje zaposlene spodbujala k delu v pogojih visokega tveganja, brez ali z zelo malo podpore. Podjetja, dobro premislite kakšen poslovni in osebni pristop boste uporabili do dela. Zaposleni in bodoči kandidati bodo namreč podjetje ocenjevali na podlagi tega kako so v času krize ravnali s svojimi zaposlenimi. Odločitve sprejete danes, bodo dolgoročno vplivale na podjetje kot blagovno znamko.
Št. 6: Usmerjenost v izgradnjo odpornosti
Da bi vzpostavili podjetje, ki je odporno in odzivno na spremembe, oblikujte vloge in strukture okoli rezultatov. Zaposlenim omogočite raznolike in prilagodljive vloge, s katerimi bodo pridobili čim več interdisciplinarnega znanja – investirajte v njihovo izobraževanje. Fleksibilnih delovni sistemi bodo tako zagotovili tudi večjo odpornost samih delovnih procesov (vir).