Podjetje GEN-I nam je zaupalo kako se soočajo z ukrepi za preprečevanje širjenja Koronavirusa.
Skupina GEN-I je ena najhitreje rastočih in inovativnih družb na evropskem energetskem trgu, ki lahko svojim partnerjem ponudi najbolj napredne storitve na področju trgovanja, prodaje in odkupa energentov. Kot eden vodilnih predstavnikov energetske industrije se zavedamo družbene odgovornosti in svoje poslanstvo vidimo v uresničevanju novih rešitev za trajnostni način življenja. Hitro in odločno sledimo naprednemu tehnološkemu razvoju pri celovitem prehodu na obnovljive vire energije. Prihodnost brezogljične družbe vidimo v učinkoviti rabi obnovljivih virov energije, prilagodljivemu odjemu, elektrifikaciji in digitalizaciji. Z digitalizacijo poslovanja in uporabo najnaprednejših tehnologij za obdelovanje velikih količin podatkov zagotavljamo učinkovito implementacijo zelenih tehnologij. Zvesti ostajamo inovativnosti in sodelovanju v številnih razvojnih projektih.
1. Kako bi opisali spremembo poslovanja vašega podjetja zaradi razmer Koronavirusa?
Razvoj epidemije koronavirusa budno spremljamo že od samega začetka in smo se na to znotraj podjetja tudi uspešno pripravili. Ves čas smo spremljali ukrepe Nacionalnega instituta za javno zdravje in sodelavce že v začetku marca napotili naj začnejo z delom od doma. Pomembno vlogo pri naši uspešnosti relociranja skoraj vseh sodelavcev na delo od doma, je odigralo dejstvo, da so pri nas skoraj vsi procesi digitalizirani. Zavedamo se, da je od nas odvisno, kako se bomo soočili s situacijo: od tega kako bomo prilagodljivi do načina kako bomo prepoznavali vse priložnosti, ki se skrivajo v spremenjenih okoliščinah. Radi poudarjamo to, da privzgajamo fleksibilne kompetence in da smo agilni ter se znamo hitro prilagajati razmeram na trgu. Verjamemo, da smo na tem primeru to popeljali iz teorije v prakso!
2. Kakšen je bil vaš nasvet glede organizacije dela od doma za svoje uslužbence?
Pri nas je izjemno pomembna interna komunikacija, ki zagotavlja, da so timi uspešno sinhronizirani, povezani, da so odgovornosti in dolžnosti jasne. Hkrati pa v tem času, ko se veliko sodelavcev sooča tudi s šolanjem otrok od doma, podpiramo to, da se sodelavci s svojimi nadrejenimi dogovorijo o prilagojenem delovnem času, ki ustreza njihovi dinamiki dneva. V ta namen smo za sodelavce vzpostavili poseben portal »Delo od doma«, kjer podajamo: (i) nasvete za pomoč pri komunikaciji z ekipami in lažjo organizacijo dela od doma, (ii) vso tehnično pomoč in podporo, (iii) skratka vse, kar lahko delavcem olajša delovni proces, ki poteka od doma. Naša tehnična služba tako že od samega začetka skrbi, da so vsi sodelavci popolnoma opremljeni za delo od doma in da le-to od samega začetka poteka nemoteno.
S sodelavci se pogovarjamo in vsem jasno sporočamo, da moramo vzpostaviti novo rutino. Praktično to pomeni, da z vsemi delimo uporabne članke o organizaciji dela od doma, spodbujamo k ohranjanju stikov in neformalni komunikaciji med sodelavci, vabimo k virtualni vadbi in drugim izzivom za ohranjanje kontakta in fizične kondicije.
3. Kakšne ukrepe ste sprejeli za uslužbence, ki svoje delo nadaljujejo na delovnem mestu?
Za vse tiste zaposlene, katerih specifika dela ne dopušča nemotenega dela od doma in bi njihovo neizvajanje nalog lahko vplivalo na poslovni uspeh družbe, je bilo zagotovljeno izolirano okolje na sedežu družbe ter na poslovnih enotah. Za dodatno varnost je poskrbljeno na način, da se delovni proces izvaja z dvema ločenima ekipama. Sodelavcem smo priskrbeli tudi zaščitno opremo
4. Ste pri delu od doma opazili kakršne koli spremembe pri produktivnosti svojih uslužbencev?
Prilagodljivost in predanost sta naši temeljni vrednoti, ki ju sedaj izkazujemo in živimo tudi z delom od doma. Za sodelavce smo pripravili nekaj nasvetov, s katerimi si olajšajo delovne dni, ko ostajajo doma, seveda pa želimo, da pri vsem skupaj vsi ostanemo karseda produktivni, a hkrati uživamo v času, ko nam ni potrebno potovati v pisarno.
Za dvig produktivnosti se ves čas trudimo tudi z organizacijo video klicev in konferenc. Po začetnem vzpostavljanju procesov in tehničnih izzivih prejemamo pozitivne povratne informacije. Nekateri procesi postajajo celo hitrejši, saj smo našli še kakšno digitalno bližnjico za dosego cilja, seveda pa se vsi veselimo vračanja v pisarne, ko bomo lahko s sodelavci skupaj in osebno premagovali izzive.
5. Ali mislite, da bi lahko bilo delo od doma ustrezna možnost organizacije dela tudi po razpustitvi izrednih razmer?
Po koncu ukrepov nastalih zaradi izrednih razmerah bomo zagotovo ponovno pretehtali to možnosti. Ohraniti želimo povezanost sodelavcev in močne time, na katerih smo gradili. Nekatere ekipe in sodelavci si želijo več stika, več sodelovanja in povezovanja, ki nam ga lahko ponudi le osebni socialni stik in danes manjka. Tudi narava dela, ki od nas zahteva veliko povezovanja med oddelki in prebijanje klasičnih silosov oddelčnega delovanja nas spodbujajo k delu na isti lokaciji, kjer so viri informacij in sodelavci v naši neposredni bližini. Po drugi strani bomo pogledali, kaj smo se iz dela od doma naučili in poskusili ohraniti pozitivne elemente.
6. Kakšna je največja ovira, ki jo vidite pri organizaciji dela od doma?
Do neke mere so naši sodelavci naš najbližji socialni krog, zato je za nas še toliko težje, da se timi ne vidijo v živo – veliko službenih stvari se sicer v pisarnah reši tako, mimogrede in za to ne potrebujemo sestankov. V trenutni situaciji mnogim sodelavcem največji izziv predstavlja manevriranje med delom in varstvom otrok. Mnogi imajo dve službi: usklajujejo varstvo in poučevanje otrok in delo na drugi strani. Tu spodbujamo k fleksibilnosti in oblikovanju urnika, ki omogoča usklajevanje obeh vlog.
Veliko truda in dela smo vložili v grajenje uspešnih timov, ki pa najbolj harmonično delujejo, ko se vidijo, skupaj kreativno razmišljajo, se dopolnjujejo, prejemajo energijo od svojih članov, vodje in organizacije. Prepričani smo, da je v naši organizaciji še ogromno skritih priložnosti za še boljše timsko delo in povezovanje ter grajenje medosebnih odnosov in verjamemo, da tu osebni stik še vedno odigra največjo vlogo.
Pogrešamo tudi druženje izven pisarn, za kar skrbi naše športno društvo. Kar 350 članov aktivno preživlja svoj prosti čas v športnih ekipah in dejavnosti, ki nas povezujejo v bolj neformalnem kontekstu.
Družbi GEN-I se iskreno zahvaljujemo za izčrpne odgovore, ki lahko vsekakor služijo tudi kot inspiracija za druge delodajalce in delavce.