Imate v vašem podjetju zaposlenega delavca, katerega delovna uspešnost že daljši čas drastično upada, ter je dosegla točko, ko začenja škoditi vašemu poslovanju?
Po dolgem premisleku ste vendarle sprejeli odločitev, da boste morali osebo odpustiti. Kako pristopiti k tovrstnem pogovoru?
Podajamo vam štiri nasvete s katerimi boste lahko kot delodajalec izboljšali vašo komunikacijo.
1. JASNO IZRAZITE VAŠ MOTIV ZA PREKINITEV DELOVNEGA RAZMERJA
V stresnih situacijh se nagibamo k temu, da bomo raje priljubljeni in se izognili konfliktom. Zato bomo velikokrat poskušali olepšati naše motive, ter jih prilagoditi tako, da bi osebo na drugem koncu pogovora čim manj prizadeli.
Pri pogovoru o prekinitvi delovnega razmerja pa je ključno, da je vaša komunikacija iskrena in jasna.
Za jasno izpostavitev svojih motivov si lahko pomagate tako, da si odgovorite na naslednja vprašanja:
Kaj si želite zase?
Kaj si želite za osebo s katero boste imeli pogovor?
Kaj si želite od odnosa?
Kaj si želite za druge sodelavce?
Odgovori bi lahko bili:
Želim si uspešnov voditi podjetje in biti dober vodja;
Za osebo s katero bom imel razgovor želim, da bo opravljala delo pri katerem bo lahko uspešna (saj ji očitno trenutno delovno mesto ne leži najboljše/ima druge razloge za slabo opravljeno delo;
Želim, da oseba skatero bom imel pogovor ve, da mi zanjo ni vseeno;
Svoji ekipi želim zagotoviti podporo, ki si jo zaslužijo; kar pomeni kompetenten in ambiciozen kader.
2. KONTROLIRAJTE SVOJA ČUSTVA
Negativna čustva so še ena ovira za produktiven pogovor. Na sestanke pogosto prihajamo jezni, prestrašeni, prizadeti ali difenzivni. Presenetljivo ta čustva niso vedno povezana z osebo s katero bomo imeli sestanek - vendar bodo kljub temu imela velik vpliv na osebo s katero bomo imeli sestanek. Zato se na sestanek pripravite tudi tako, da se pomirite in sprostite.
Ravno tako se izognite tipiči vlogi žrtve, ki zaposlenemu za svoje neuspešno delo pripisuje izključno zlonamerne motive, saj s tem lažje opravičite svojo odločitev in utišate slabo vest. Namesto tega spremenite zaposlenega iz negativca v človeka. Vprašajte se: "Kaj se dogaja v ozadju njegovega obnašanja oz. zakaj je spremenil svoj odnos do dela?" in "Zakaj bi razumna, racionalna in dostojna oseba prenehala skrbeti za svoje službene obveznosti?"
3. JASNO IZPOSTAVITE DEJSTVA
Ne začnite ključnega pogovora z delitvijo zaključka – prekinitev delovnega razmerja. Delite dejstva in premisleke, zaradi katerih ste prišli do tega sklepa. Pojasnite logiko, po kateri ste prispeli tja, kjer ste. Bodite konkretni in jasno izpostavite dogodke, ki so vas pripreljali do prekinitve delovnega razmerja. Pripravljeni pa morate biti tudi na to, da bo sogovornik vaše trditve izpodbijal.
4. BODITE ODPRTI DO DRUGEGA MNENJA
To pomeni, da kljub temu, da ste glede svoje odločitve samozavestni, ostanete odprti za informacije/argumente, ki vam jih bo povedal vaš sogovornik. Bodite odprti do možnosti, da vas vaš sogovorec s svojimi argumenti prepriča, da ohrani svoje delovno mesto (vir).