10 laži za katere smo že vsi slišali ali pa smo jih tudi že sami kar nekajkrat uporabili. Ne, to niso velike laži kot laganja na življenjepisu, da znamo govoriti francosko. Govorimo o tistih malih, dobronamernih lažeh, katerih namen je olajšati situacijo v službi ali pa si pridobiti nekaj časa, da dokončamo delo.
Preberite si katere so te najpogostejše laži, ki jih na delovnem mestu tako radi in hitro uporabimo.
1. LEPO VAS JE VIDETI
Žal, pravzaprav nismo tako veseli, da vidimo to specifično osebo na delovnem mestu, ki nam bo rez dvoma naložila ogromno dodatnega dela ali pa nam hitro pokritizirala celotno naše delo. Kljub temu želimo pogovor začeti s pozitivnim pristopom in osebo vljudno pozdraviti. Zelo podoben namen kot pri uporabi stavka »Hvala za vaš email« ali pa »Hvala za vaš klic«.
2. SKORAJ SEM ŽE KONČAL
Zavedate se, da mora biti naloga končana. Tisti, ki imate srečo ste s projektom že vsaj začeli, medtem ko ste se drugi komajda šele seznanili z najosnovnejšimi točkami projekta. V vsakem primeru ni projekt/naloga niti približno končana. Da bi se izognili stresu in negativnemu odzivu na vprašanje: »Kako pa gre s projektom?«, se raje resnici raje izognemo in odgovorimo: »Super, skoraj sem že končal!«. Zakaj se zlažemo? Večinoma zato, ker čutimo, da se od nas pričakuje, da je projekt res že skoraj končan in ne želimo razočarati ali priznati zaostanka. A ne pozabite, s tem ko izognemo resnici, potrdimo, da se zaključek projekta resnično lahko pričakuje v kratkem.
3. ZADEVA JE NA MOJI PRIORITETNI LISTI
Od točno tega trenutka naprej, si po vsej verjetnosti mislite. Pred tem ko nas je oseba povprašala po določeni obveznosti/opravilu , pa je bila zadeva definitivno na dnu prioritetne liste. V kolikor ne gre za dolgotrajen projekt se lahko zahtevanega dela lotite takoj in ga tudi hitro zaključite – med tem pa hitro prestrukturirate svoja druga opravila, ki ste jih imeli v načrtu pred novico o prioritetni nalogi.
4. NISEM DOBIL EMAILA
V 20% primerov je to celo res. V drugih 80% pa enostavno nimate nikakršne ideje o čem vam oseba na drugi strani govori, ali pa ste email postavili nekoliko na stran in nanj pozabili ali pa ste se kar zavestno odločili, da ga ignorirate. Sedaj pa vas je oseba soočila s poslanim emailom in potrebujete izhod ven iz zagate. Rešitev? Seveda, najlažje se očistimo krivite, tako, da okrivimo sistemsko napako, posodobitve, sesutje sistema, karkoli s čimer se bomo izognili osebne odgovornosti. Tako lahko osebo le še vljudno prosimo, da nam email posreduje še enkrat.
5. TO BOMO UPOŠTEVALI OB NASLEDNJI REVIZIJI PLAČ
Vodilni delavci zelo radi uporabijo ta izraz. S tem si zagotovijo, da se prekinejo vsi pogovori in morebitna pogajanja o spremembah plač, saj je jasno določil datum, ko boste ponovno odprli tematiko. S tem si zagotovi poslovanje tako kot v prejšnjih letih hkrati pa da delavcem ravno toliko upanja, da ne pride do večjih izgredov – o resničnih namenih po spremembah pa po vsej verjetnosti ne bo ne duha ne sluha.
6. JE NA SESTANKU
Ena izmed najpogostejših fraz, ki jih uporabljamo med telefonskimi klici. Nekdo želi govoriti z vašim kolegom, ki tiho in pridno sedi za sovjo pisalno mizo in se na vse pretege želi izogniti pogovoru. Kolegu na telefonu s kretnjo nakaže, da ga in vsi bomo razumeli kaj to pomeni. Po telefonu bomo odgovorili – žal gospod/gospa je ravno odšel/odšla na sestanek – pa naj bo realnost kosilo, wc, dejanski sestanek, ali pa katerikoli drug opravek.
7. ČAKAM NA ODGOVOR OSEBE XY
Popolnoma ste pozabili to zadevo. Namesto, da priznate, da se zadeve še niste lotili boste po pomoč hitro skočili k vašim kolegom in poskušali dobiti kaj informacij pod pretvezo, da se projekt še ni premaknil naprej, ker še vedno čakate odgovor osebe xy.
8. IMAMO TEHNIČNE TEŽAVE
Zaradi tehničnih težav ne morete pošiljati mailov, uporabljati telefonov, zaključiti posamezno nalogo/dejavnost. Zanimivo sicer, da vaši kolegi svoje delo opravljajo naprej brez problema – le kaj bi lahko bil vzrok? Žal ne moremo vedno razumeti kako deluje tehnologija – se po vsej verjetnosti pošalite s stranko.
9. TOLE NAREDIŠ VELIKO BOLJE KOT JAZ
Direkten prevod seveda pomeni: S tem se ne želim ukvarjati, prosim naredi to ti! Je čudovit način kako s komplimentom pomagamo sodelavce prepričati, da pravzaprav naredijo uslugo nam.
10. MORAMO SE DOGOVORIT ZA PIJAČO
Radi imate vaše sodelavce in z veseljem z njimi preživljate svoj čas – v službi. Da pa slučajno kdo ne bi bil užaljen, kdaj pa kdaj namignete ali povabite, da bi se kdaj res morali dobiti tudi izven službe – seveda ne specificirate točnega datuma ali lokacije. Kolikokrat ste se potem že dobili s kolegi na pijači? A seveda – nikoli (vir).