Ko boste spoznali novega nadrejenega se boste sigurno želeli osredotočiti na to, da se prikažete v najboljši luči.
Pa pojdimo skupaj skozi nekaj splošnih nasvetov kako odreagirati na spremembe novega vodstva.
1. Izpostavite svoje znanje
Seveda je ključno, da vas bo vaš nov nadrejeni spoznal kot kredibilnega in uspešnega zaposlenega. Kako si to zagotoviti?
Vrnimo se k vašim začetkom. Se še spomnite vašega prvega meseca, ko ste začeli z novim delovnim mestom?
Vsak osnutek e-pošte ste prej vsaj petkrat preverili in prebrali. Vsak svoj »izdelek« trikrat preverili, da je bil narejen brez napak. S strankami pa ste ravnali kar se da pazljivo in skrbno.
Zdaj učinkovito rešujete vse problematike po elektronski pošti rešujete z enovrstičnimi odzivi ali kratkim potrjevanjem (uporabo internih strokovnih kratic). Stranke že poznate in točno veste pri kateri je potreben nekoliko manj tradicionalen pristop.
Na kratko rečeno, v službi ste se sprostili, na delovno mesto pa vpeljali svoj delovni ritem v katerega vam nadrejeni načeloma ne posega, saj je z vašim delom popolnoma zadovoljen – vaši rezultati so govorili zase. V njegovih očeh ste kredibilna oseba in glede vašega dela vam popolnoma zaupa.
Kaj pa zdaj, ko je na pozicijo prišlo novo vodstvo?
Ob menjavi vodstva je potrebno vašo verodostojnost kot zaupanja vreden delavec ponovno zgraditi tudi z novim nadrejenim. To lahko pomeni, da boste morali svojo sproščenost nekoliko zapostaviti in svojo energijo ponovno investirati v izgradnjo zaupanja v vaše delo. Izpostavite vašo strokovnost in znanje.
Izognite se
Z drugimi besedami, če si boste ob začetku dela pod novim vodstvom svojo profesionalnost rezervirali le za 2 tedna in se nato vrnili k svojim starim načinom bo to novo vodstvo le zmedlo. Videti bo, kot da, pravila jemljete kot nekaj, kar upoštevate ob priložnosti, po lastni presoji in volji.
Torej, ključ je v postopnem predlaganju oz. vpeljevanju vaših predhodnih praks, ki bodo morale biti združljive s planom dela, ki si ga je zastavil vaš novi nadrejeni.
V mislih imejte, da je za potreben vtis potrebno kar nekoliko dlje časa. Vsekakor pa je to izjemno pomembna investicija. Poskušajte igrati po vseh pravili profesionalnosti ter si tako zagotovite, da bo vaše sposobnosti videne.
Seveda pa nikoli ne škodi, da poskušate svojega nadrejenega vprašati glede določenih internih praks, ki bi jih želeli obdržati – izpostavite kakšno vrednot ima to za podjetje.
2. Predstavite sveže ideje
Ko nekdo stopi v novo vodstveno vlogo bodo želeli vse posle in delovne ekipe čim hitreje in učinkoviti voditi naprej. Tako je to odlična priložnost za vas, da delite svojo strokovno znanje in ponudite tudi morebitne relevantne predloge o inovacijah ali načinih kako bi lahko izboljšali poslovanje podjetja.
S svojo ekipo ali sodelavci si lahko organizirate sestanek in raziščete vsa področja za katere bi lahko imeli kakršnekoli ideje za izboljšave – predloge lahko nato predstavite kot ekipa in ne posameznik.
Svojo angažiranost pa lahko izkažete tudi tako, da si za naslednji sestanek z novim vodstvom v naprej pripravite nekaj relevantnih vprašanj. Svojega novega nadrejenega lahko povprašate o njegovih prednostnih nalogah in o tem, kaj želi ustvariti v podjetju – spoznajte kaj so ključne stvari, ki jih želi doseči in spremeniti v podjetju. To bo pripomoglo k temu, da boste delavci boljše razumeli njega in on vas.
Po tovrstnem sestanku lahko nadrejenim vedno pošljete tudi povratno informacijo kako doseganje ciljev zastavljenih na sestanku vidite vi in kako bi morebiti lahko tudi sami prispevali k uresničitvi ciljev.
Izognite se
Ko govorite o izboljšavah, obstaja skušnjava, da kritično in neposredno naslovite problema poslovanja/organizacije dela predhodnega vodstva. Naj tovrsten pogovor vseeno še nekoliko počaka. Kritika glede večjih problematik bo veliko bolj cenjena in sprejeta, ko vas bo novo vodstvo vsaj že nekoliko spoznalo. Ne glede na to kakšni so odnosi med trenutnim in predhodnim vodstvom se na uvodnih sestankih za vsako ceno raje izognite neposredni kritiki prejšnjega vodstva.
Osredotočite na prihodnost in potencialne pozitivne možnosti.
3. Ponudite pomoč
Vaš šef je nov - v podjetju, oddelku ali v vaši ekipi. Spomnite se, kako je biti najnovejši član v ekipi: imate veliko vprašanj.
Torej, uporabite to kot odskočno desko, da se povežete s svojim novim nadrejenim.
Ponudite svoje praktično in strokovno znanje o delovanju pisarne, komunikaciji s strankami, informacijah o tekočih poslih. Izpostavite, da boste z veseljem odgovorili na katero koli vprašanje, ki bi ga imel vaš nadrejeni.
Izognite se
Ponovno, ohranite zdravo mero ponujanja pomoči. Ne začnite se obnašati preveč pokorno do novega vodstva, ohranite profesionalno in vljudno držo.
Torej, ne obnašajte se kot, da ste edina oseba v ekipi, ki lahko pomaga. Spodbujajte tudi svoje sodelavce, da pomagajo in izpostavijo tudi svoje dobre sposobnosti.
Še zadnji nasvet pa je pustite stvarem, da so – ne oklepajte se starih praks. Tudi če bo vaš poslovno/operacijski sistem večinoma ostal enaki, smo ljudje po naravi različni. Vaš novi šef bo komuniciral na svoj način in določal nove prioritete. Samo zato ker stvari ne bodo potekale tako kot predhodna leta še ne pomeni, da to pomeni kaj slabega.
Če želite nadaljevati v svoji karieri, bodite prilagodljivi in odprti za nove priložnosti. Vzemite to kot izziv, da rastete in napredujete. Veliko slabe volje in stresa lahko izhaja samo iz vaše pozicije kako boste gledali na situacijo.