Niso vsi šefi dobre vodje.
Nihče si ne zasluži biti podcenjen. A dejstvo je, da slabi šefi vodijo v strupeno delovno okolje, v katerem le malo zaposlenih lahko uspeva. Ljudje so pogosto povišani v vodstvene vloge, ker je to naslednji logičen korak, tudi če sicer ne blestijo kot vodje.
Forbes navaja študijo CareerBuilder, ki kaže, da je skoraj 60 odstotkov menedžerjev izjavilo, da niso bili deležni vodstvenega usposabljanja. Zavedati se moramo, da samo zato, ker je nekdo dober v prodaji, še ne pomeni, da bo dober menedžer.
Kako pa ugotoviti, ali imate opravka s šefom, ki je v najboljšem primeru slab menedžer in v najslabšem primeru pravi nasilnež? In kaj storiti glede tega?
1. Zaradi nadrejenega se počutite nesposobne
Šef vas graja zaradi stvari, ki so izven vašega nadzora. Ko vam poskuša dati občutek, da ste sami krivi, ker ne poznate nečesa, kar je daleč zunaj opisa vašega dela, se zlahka počutite, kot da ste nesposobni. Ravno zato slabi šefi poskušajo uveljaviti takšno vedenje. Vedo, da zaradi tega izgledate slabo in se počutite še slabše.
V tem primeru je navadno vodja tisti, ki ima nizko čustveno inteligenco in ne more razumeti koncepta izobraževanja drugih namesto grajanja. To je dokaj pogosta praksa najslabših menedžerjev. Pravzaprav je Harvard Business Review obravnaval to vedenje v članku iz leta 1998, ki opisuje šefe, ki svoje zaposlene aktivno pripravljajo na neuspeh. Ko se neuspeh neizogibno pojavi, postane zaposleni prepričan, da je sam kriv. Se sliši znano?
Kaj storiti?
Poskusite oceniti situacijo. Če še nikoli niste bili usposobljeni za določen proces, to izpostavite. Razmislite o tem, da bi rekli nekaj v smislu: "Nikoli nisem bil formalno usposobljen za ta proces, zato tega nisem vedel/a. To je odlična informacija, ki jo bom imel/a v mislih za prihodnje." Če se nadlegovanje poslabša, razmislite o pogovoru s kolegi, da bi izvedeli njihovo mnenje, ali o vložitvi uradne pritožbe pri kadrovski službi.
2. Vaš nadrejeni vas mikroupravlja
Če vam šef nenehno pošilja velike količine e-pošte ali vas kliče po delu in vas prosi, da mu pošljete v CC vsako sporočilo, ki ga pošljete, da lahko preveri vsako vašo potezo, imate opravka z mikromanagerjem.
Kaj storiti:
Če lahko, poskusite zgodaj postaviti meje. Pogovor, v katerem lahko vprašate o parametrih svojega dela in o tem, kaj se od vas pričakuje za nalogo, je lahko koristen. Če ga lahko dobite v pisni obliki, se lahko pozneje vrnete k njemu. Celotna situacija bi lahko škodovala vašemu duševnemu zdravju, in če je temu tako, bi bilo morda vredno poiskati službo drugje ali celo na drugem oddelku. Z mikromanagerji lahko tako jasna komunikacija, da se morda zdi, kot da pretiravate, deluje v vašo korist.
Če lahko mikromanager vidi vaš miselni proces ali vaše namere, je manj verjetno, da bo vskočil in poskušal spremljati vsak vaš korak. Če nenehna komunikacija ali gledanje čez ramo zmanjšujejo vašo sposobnost za opravljanje dela, to povejte svojemu nadrejenemu. Lahko bi bilo videti nekako takole: "Razumem, da je nujno, da dobro izvedemo projekt, vendar me količina telefonskih klicev in e-pošte, ki jih prejemam, oddaljuje od dela. Ali bi bilo mogoče organizirati srečanje enkrat na teden, kjer bi lahko delil/a, kaj delam?"
3. Nadrejeni vas ne mara
Resnici na ljubo, vsi si nismo všeč, in to je v redu. Narobe pa je, če nekdo v službi ne more pustiti ob strani svojih osebnih čustev in vam daje nepotrebne negativne povratne informacije.
Kaj storiti:
Ne morete nekoga prisiliti, da vas ima rad, tega sploh ne poskušajte. Kljub temu smo le ljudje in včasih lahko naša dejanja na nepredvidene načine vplivajo na druge. Če vas šef ustrahuje, to ni sprejemljivo, vendar bi bilo morda vredno pogledati svoja dejanja in ugotoviti, ali s čim podžigate ogenj. Bodite pozorni na to, kaj ima vaš šef rad in kaj ne. Imata skupen interes, okoli katerega bi lahko našli skupne točke? To seveda ne pomeni, da vas bo vaš šef čudežno imel rad, vendar bi to pomagalo, da bi bil njihov stil vodenja nekoliko bolj sprejemljiv do vas.
4. Nadrejeni ima favorite
Ali vaš vodja vedno izbere določene člane ekipe, ki drugim dajejo komplimente in negativne povratne informacije? Če je tako, ima vaš šef med priljubljenimi zgolj določene zaposlene. S tem se je v službi lahko zelo težko soočiti, saj je pogosto izven vašega nadzora. Če je nadrejeni do nekoga naklonjen, bo verjetno v zaposlenem videl del sebe in zato stopal k njemu ter ga pogosto dodatno pohvalil ali mu dal pozitivno povratno informacijo. Šef morda projicira lastno željo po pohvali ali pa želi pohvaliti nekoga sebi podobnega zaradi občutka podobnosti.
Kaj storiti:
Ne morete narediti veliko, da bi bili šefu všeč vi, lahko pa delate po svojih najboljših močeh. Tudi če vaš vodja tega ne bo priznal, se vam bo odlično delo dolgoročno obrestovalo. Če vaš nadrejeni ne prepozna vašega uspeha, poskrbite, da boste to storili sami. Zabeležite svoje rezultate in dosežke, da jih boste lahko vključili v svoj življenjepis. Poleg tega boste, ko nastopijo ocene uspešnosti in vas vprašajo, kaj ste dosegli, imeli soliden seznam dosežkov, na katere se lahko ozrete nazaj.
5. Nadrejeni je len
Odvisno od tega, kako dolgo je bil nekdo v svoji vlogi, je morda pozabil, kako je biti na nižji ravni na delovnem mestu. To se pogosto privede do lenobe in prelaganje vsega na sodelavce. Leni šef lahko pozabi izpolniti svoje obveznosti ali pride na sestanke nepripravljen.
Kaj storiti:
Ta situacija lahko privede do skrajnih frustracij. Začnite s pogovorom ena na ena s svojim nadrejenim. Opozorite jih, da dodatne naloge, ki ste jih prevzeli, ovirajo vašo sposobnost dokončanja nalog, ki so vam jih prvotno dali. Če so leni, obstaja velika verjetnost, da ne bodo imeli motivacije za iskanje rešitve. Ni vaša odgovornost, da to storite, vendar lahko prepoznavanje in predlaganje možne rešitve pomaga rešiti težavo. Lenoba ni dobra lastnost, vendar morda ni iz zlobe.
6. Vaš šef misli, da ste njihov osebni pomočnik
Prvič, nič ni narobe, če ste osebni asistent. Obstaja samo ena majhna težava, če to ni vaša vloga na delovnem mestu. Vas nadrejeni prosi, da mu prinesete kavo, prevzamete oblačila iz čistilnice ali opravite druge osebne življenjske naloge, ki ne spadajo v opis vašega delovnega mesta in niso povezane z delom? V bistvu se namesto zaposlenega počutiš kot pripravnik ali osebni asistent pri nekom.
Kaj storiti:
Razen če resnično veliko pridobite od vloge in se učite novih veščin, je verjetno čas, da začnete iskati novo priložnost. Najboljši čas za iskanje nove službe je, ko jo že imate, saj ste sposobni strateško delovati v svoji vlogi. Dobra stvar pri šefu, ki misli, da ste njegov osebni pomočnik, je ta, da boste lahko na novem delovnem mestu pred časom opazili težavo, da ne boste na koncu delali za isti tip osebnosti.
7. Ne razumete se z novim nadrejenim
Dovolj dolgo ste bili v svoji vlogi, da ste precej zadovoljni s svojimi odgovornostmi in pričakovanji, zdaj pa imate novega šefa, ki je prišel in se zdi, da ne razume vašega sloga in načina dela.
Kaj storiti:
Delo z novim šefom pogosto pomeni učenje novega komunikacijskega stila. Tudi če se ne zdi tako, poskusite sprva domnevati, da ima ta najboljše namene. Ko delate z novim nadrejenim, potrebujete nekaj časa, da ugotovite, kako lahko učinkovito sodelujete. Bodite iskreni glede vrst podpore, ki jo potrebujete in bodite prilagodljivi glede tega, od kod bi jo morda potrebovali, je zaključil Reggie Hanson, vodja oddelka za uspeh poslovnih strank pri MasterClass.
Vir: 24 sata