Vas zanima, kaj zadržuje zaposlene, da ostanejo zvesti podjetju? Naj vam razkrijemo, da to ni težka znanost, a prav tako ne mačji kašelj. Obstaja veliko dejavnikov, ki vplivajo na to, kako trdno se zaposleni držijo svojega delovnega mesta.
V nadaljevanju vam predstavljamo dejavnike, na katere morate biti pozorni, če želite, da je ekipa zvesta podjetju. Sledi osem stvari, ki jih morate vedeti.
1. Pozitivna kultura podjetja je kot magnet za zvestobo zaposlenih
Ste kdaj vstopili v prostor in začutili dobro vzdušje? To je tista čarobna sestavina, dragi bralci– kultura podjetja. To je kot nevidna sila, ki lahko prilepi ljudi na njihove sedeže ali pa jih požene proti izhodu.
Močna, pozitivna kultura spodbuja zvestobo, ker da zaposlenim občutek, da se počutijo del nečesa večjega. Niso tu le zato, da bi odkljukali svoj delovnik, ampak prispevajo k skupni viziji in poslanstvu. In če se poistovetijo s tem, za kar podjetje stoji, bodo verjetno ostali dolgoročno.
2. Priznanje zelo pripomore k zagotavljanju zvestobe zaposlenih
Prijateljski stisk roke ali pohvala med sestankom lahko resnično polepša nekomu dan. Preprosto priznanje ohranja motivacijo in zvestobo.
Ni vedno potrebno, da gre za velike nagrade ali bleščeče bonuse. Tisti preprosti trenutki, ko izrečete "Hej, super si opravil ta projekt" lahko zaposlenemu narišejo nasmeh na obraz.
To pa ne pomeni, da ne bi smeli imeti tudi bolj formalnega programa priznanj, kjer na primer podeljujete nagrade ob vsaki priložnosti in tudi zaposlenim, ki presegajo pričakovanja. Zaposleni bodo zagotovo veseli in motivirani, ko bodo prejeli plakete. Posledično bo njihova zvestoba zagotovo narasla.
Podjetja, ki redno priznavajo trud, ustvarjajo okolje, kjer se ljudje počutijo videni in cenjeni. Zapomnite si, ljudje bodo bolj verjetno ostali, če vedo, da njihovo trdo delo ni zaman.
3. Zaposleni, ki imajo priložnost za napredovanje, bodo ostali zvesti
Ko podjetje ponuja jasne poti za napredovanje, razvoj veščin in učne priložnosti, svojim zaposlenim sporoča: "Vidimo vas; cenimo vas; skupaj smo na tej poti."
Ne gre za ponujanje iluzij; to so resne naložbe v prihodnost zaposlenih.
Kariera je maraton, ne šprint, in če nekdo verjame, da lahko z vašim podjetjem preteče razdaljo, je to zlato za zvestobo.
4. Zagotavljanje fleksibilnosti prispeva k zvestobi zaposlenih
Smo leta 2024, in če smo se iz vsega dela od doma kaj naučili, je to, da je fleksibilnost zelo pomembna. Zaposleni cenijo možnost dela na daljavo, prilagajanja delovnih ur ali celo štiridnevnega delovnega tedna.
Podjetja, ki ponujajo tovrstno prilagodljivost, niso le kul, ampak pokažejo, da jim je mar za življenje zunaj pisarniških zidov. To je kot reči "Razumemo, imaš življenje." In verjemite mi, zaposleni vračajo to spoštovanje z zvestobo v velikih količinah.
5. Ko imajo zaposleni dobro ravnovesje med delom in zasebnim življenjem, bodo bolj zvesti
V današnjem hitrem načinu življenja postaja ravnovesje med delom in zasebnim življenjem pomembnejše kot kadarkoli prej. Če zaposleni preživljajo več časa v pisarni kot s svojimi bližnjimi ali če so vedno na voljo kot nekakšni neprespani superjunaki, se izgorelost skriva tik za vogalom.
Delodajalci, ki dejansko spodbujajo ljudi, da se izklopijo in si odpočijejo, pošiljajo jasno sporočilo: "Nočemo, da živiš v službi." Takšna miselnost lahko močno poveča zvestobo, saj ko zaposleni čutijo, da je njihov osebni čas spoštovan, bodo dvakrat premislili, preden zapustijo podjetje.
6. Ugodnosti in bonitete lahko prinesejo ali odnesejo zvestobo zaposlenih
Ugodnosti in bonitete se morda slišijo kot del zabave, a imajo večji pomen. Govorimo o zdravstvenih ugodnostih, pokojninskih načrtih, dopustu za družino; skratka vse, kar kaže na to, da podjetje ni le za dobiček, ampak tudi za zaščito svojih ljudi.
Ko podjetje ponuja resnično koristne ugodnosti z dodatkom tistih zabavnih bonitet, je to kot reči "Skrbimo za tvoje splošno dobro počutje." In zaposleni to opazijo. Bolj verjetno bodo ostali, če čutijo, da so njihove potrebe resnično naslovljene.
Dobro je prilagoditi bonitete temu, kar zaposleni dejansko cenijo in uporabljajo, namesto da greste po generični poti. Tako naj bo to dostava pripravljenih obrokov za zaposlene na daljavo ali popusti za članstvo v fitnesu za člane ekipe, če je v bližini vaših prostorov fitnes center.
Seveda bi moralo biti samoumevno, da bi morali ponuditi tudi konkurenčno plačo—sicer tiste ugodnosti in bonitete ne bodo imele tako velikega pomena.
Osrečite svoje zaposlene s konkretnimi ugodnostmi in kmalu bo zvestoba narasla!
7. Komunikacija je veliki povezovalec, ki ohranja zvestobo zaposlenih visoko
Ste že kdaj imeli občutek, da ste "ostali v temi"? Ni prijetno, kajne? Dobra, jasna komunikacija pomeni, da zaposleni ne le prikimavajo odločitvam, ampak da razumejo, zakaj se kaj dogaja.
Gre za to, da ste transparentni glede dogajanja v podjetju in poslušate ideje in skrbi vaše ekipe. To gradi zaupanje. Ko se ljudje počutijo slišane in obveščene, so zvesti, ker vedo, na kakšni poti so. Nihče ne bo zapustil dobro vodenega podjetja.
8. Preverite, ali vam uspeva!
Delovna mesta so se v zadnjem času zelo spremenila, a merila tega, kaj naredi dobro delovno mesto, ni. Zato vam predstavljamo raziskavo zadovoljstva zaposlenih Pulser, ki se je začela že pred 16. leti kot projekt, ki naj bi delodajalce ozaveščal o pomembnosti poslušanja mnenj, stališč in potreb zaposlenih, koristi pa obojnim.
Pridobite strukturirane informacije od zaposlenih, ki pomagajo najti odgovore na ključna vprašanja, prispevajo k izboljšanju upravljanja s človeškimi viri, povečanju angažiranosti in skupnemu zadovoljstvu zaposlenih.
Registrirajte se še danes in začnite raziskavo zadovoljstva med vašimi zaposlenimi na spletni platformi Pulser!
Raziskava zadovoljstva zaposlenih vas usmerja k odlični izkušnji zaposlenosti!