Vsi dobro vemo, da je razlog za uspeh in obstoj podjetja izključno ekonomski. Da pa je podjetje res uspešno, se moramo držati zastavljenih strategij, s katerimi dosegamo zastavljene cilje. Pri tem ne smemo pozabiti na marketinške pristope, ki bodo okrepili odnose z javnostmi.
Vedno več podjetij prepoznava pomen spletnega prostora in si prizadeva vzpostaviti prisotnost na spletu, da bi dosegla večjo vidnost in pridobila nove stranke. Se pa še vedno najdejo primeri, ki menijo, da prisotnosti na spletu ne potrebujejo.
Če se najdete med tistimi delodajalci, ki se jim zdi vzpostavitev družbenih omrežij ali spletne strani nepotrebna, si za to ne vzamete časa ali pa uspešno delujete v lokalnem okolju, si preberite razloge, zaradi katerih bi bilo dobro, da se vsaj malenkost digitalno izobrazite.
Spletna prisotnost je vsekakor postala vse bolj pomembna, saj potrošniki vedno bolj uporabljajo splet za iskanje informacij in nakupovanje izdelkov ter storitev. Prav tako ste se tudi vi nekako znašli na našem portalu, kajne?
Zakaj je pomembno uporabljati svetovni splet?
Svetovni splet je spremenil naše komuniciranje. Praksa odnosov z javnostmi se temu ves čas prilagaja. Razvoj uporabe spleta v odnosih z javnostmi bo rastel zaradi štirih ključnih razlogov:
- Današnji uporabniki so bolje izobraženi, bolj informirani in bolje poznajo medije. Prepoznajo, kdaj jim nekaj prodajajo ali podtikajo. Zato morajo komunikacijski programi najprej obveščati, ne pa biti usmerjeni na samopromocijo. Splet je potencialno največje svetovno skladišče takšnih informacij.
- Splet je omogočil vsem, da postanejo (samo)izdajatelji in svoja stališča prenašajo po vsem svetu. S spletom so uporabniki dobili veliko moč, saj so se izenačili z organizacijami. Rezultat tega je dialog med organizacijami in člani javnosti. Čim bolj vešča je organizacija v takšnem pogovoru, bolj verjeten je njen uspeh v prodaji izdelkov, storitev ali idej.
- Digitalni svet se razvija z veliko hitrostjo. Vse se dogaja v realnem času. Za strokovnjake za odnose z javnostmi to pomeni, da morajo podajati takojšnje odgovore, ko je to potrebno.
- Današnji porabniki pričakujejo fokusirane in ciljne odnose oziroma individualizirano komuniciranje. Organizacije morajo svoja stališča nuditi vse ožjim in ožjim segmentom populacije. Svetovni splet omogoča takšno oženje in usmerjanje na novinarje, delničarje, analitike, javnomnenjske voditelje, porabnike in vse druge možne javnosti.
Odnosi z javnostmi
Odnosi z javnostmi so ena ključnih poslovnih funkcij vsake organizacije ali podjetja. S svojim delovanjem aktivno vpliva na svoje okolje, prav tako pa tudi okolje (ali javnosti) s svojimi interesi vpliva nanjo. Če torej želite doseči razumevanje, podporo in naklonjenost okolja, v katerem delujete, morate uspešno komunicirati z vsemi svojimi javnostmi. Procesa komuniciranja ne smete prepustiti naključju, ampak ga skrbno načrtovati.
Značilnosti spleta
Poznavanje pravil komuniciranja je na spletu in pri odnosih z javnostmi nujna. Značilnosti spleta, ki so pomembna za delo strokovnjaka za odnose z javnostmi, so sledeča:
- Informacije lahko posodabljamo z veliko hitrostjo, brez potrebe po novem tisku ali drugih gradivih. To je zelo uporabno v primeru pomembnejših novic ali velikih kriz.
- Splet omogoča interaktivnost; uporabniki lahko postavijo vprašanja o izdelku ali storitvi, prevzamejo informacije, ki so jim pomembne, in pokažejo organizaciji, kakšno je njihovo mnenje.
- Uporabniki lahko na spletu sežejo v globino vsake teme, kolikor jih pač zanima, pri tem pa to dopolnjujejo z dodatnimi spletnimi stranmi, z dodatnimi vsebinami in dodatnimi viri.
- Splet omogoča objavljanje velike količine podatkov. Ni ne časovnih niti prostorskih omejitev.
- Ko gre za razširjanje informacij, je splet medij, ki se splača.
- Omogoča neposredni dostop do nišnih segmentov in javnosti, brez predhodnega filtriranja sporočil v tradicionalnih množičnih medijih.
- Mediji in vse druge javnosti lahko dostopajo do podatkov o organizaciji hitro in od koderkoli na svetu.
Po vzpostavitvi družbenih omrežij si preberite še, kako pridobiti več sledilcev na svojem poslovnem profilu Instagrama.
Deloglasnik vem želi veliko sreče!
Vir: Tkalac Verčič, A. (2020). Odnosi z javnostmi. (K. Podnar, Ured.) Ljubljana: Fakulteta za družbene vede in Slovensko društvo za odnose z javnostmi.