Vsako podjetje se sooča s težavami. Ena izmed teh je tudi ta, da na dolgi rok ne zmore obdržati dobrih delavcev.
Zadnje raziskave kažejo, da se kar 20 odstotkov delavcev odloči za odpoved v prvih 45 dneh po zaposlitvi, najpogostejši razlogi za to pa so: slab direktor, toksično delovno okolje in slabe izkušnje.
Nekatera podjetja so prepričana, da nihče ni nenadomestljiv in te težave ne jemljejo resno. Šele nato pa opazijo realne stroške, s katerimi so se spopadli za iskanje novega delavca.
Kakšni so torej stroški izgube dobrega zaposlenega?
Čas do najdene zamenjave
Običajno traja od 8 do 12 tednov, da najdemo primerno zamenjavo, in še mesec ali dva, da novi zaposleni dela s polno produktivnostjo. Študija družbe Deloitte kaže, da če je podjetje leta 2011 potrebovalo 48 dni za zapolnitev prostega delovnega mesta, danes potrebuje 4 dni več, torej 52 dni. Poleg tega raziskave kažejo, da je postopek za višje položaje bistveno daljši.
Čas za usposabljanje novega zaposlenega
Za uvajanje v delovni proces je potrebno novozaposlenega učiti, usposabljanje pa običajno izvajajo ljudje, ki imajo največ znanja v organizaciji. Na ta način se z zmanjševanjem produktivnosti teh zaposlenih ustvarjajo skriti stroški, ki lahko dosežejo več sto evrov, novozaposleni pa v povprečju potrebuje od 6 do 9 mesecev, da začne delati produktivno in dobičkonosno.
Padec produktivnosti in angažiranosti
Prostovoljni odhod dobrega delavca negativno vpliva na moralo, produktivnost in prihodke celotnega podjetja. Ljudje so demotivirani, ker so izgubili dobrega sodelavca, tako se njihova zavzetost in motivacija zmanjšata. Vse to lahko na dolgi rok vodi v upad finančnih kazalnikov podjetja.
Več o motivaciji zaposlenih si lahko preberete tukaj.
Vpliv poslovne kulture
Z vidika poslovne kulture nikakor ne gre podcenjevati občutka, ki prevladuje med zaposlenimi ob visoki fluktuaciji (s fluktuacijo zaposlenih označujemo gibanje števila zaposlenih v smislu odhodov in prihodov v okviru posamezne organizacije). Poleg upada morale se bo vedno več zaposlenih začelo spraševati, ali res dolgoročno sodijo v podjetje.
Izguba strank
Odnosi s strankami se običajno gradijo na podlagi osebnih izkušenj. Če je zaupanje in sodelovanje med naročnikom in zaposlenim zelo močno, obstaja velika verjetnost, da boste izgubili tako stranko kot zaposlenega. To lahko neposredno vpliva na začete projekte, nove izdelke in zunanjo podobo podjetja.
Kako obdržati dobre zaposlene?
Da bi se izognili tem stroškom, delajte na močnem programu uvajanja, ki bo omogočil, da bo vsak nov sodelavec dobro sprejet in naredil odličen prvi vtis. Direktorji morate prevzeti odgovornost in biti polno vključeni v vse procese. Omogočite svojim zaposlenim, da se popolnoma vključijo v poslovno kulturo, procese in vrednote podjetja. Ne pozabite, da je prvih 6 mesecev najpomembnejših.
Tukaj si preberite še, kaj storiti, da bodo zaposleni radi delali za vas!