Delodajalci se navajajo na delo na daljavo, a morajo najti tudi načine za učinkovito vodenje zaposlenih in se hkrati izogibati vsiljivosti, ki ruši dobre odnose in vodi do pomanjkanja motivacije.
Nekateri pravijo, da je vzpon dela na daljavo privedel do pojava, imenovanega tiha opustitev, kar pomeni, da zaposleni delajo le tisto, kar morajo. Torej tisto, kar zahteva njihov opis delovnega mesta in nič dodatnega. To je izziv, s katerim se soočajo porazdeljene skupine.
Novi modeli dela, kot na primer na daljavo ali hibridni, zahtevajo od delodajalcev tudi nove načine za vodenje zaposlenih. Da to ne bo tako težavno, smo v nadaljevanju zapisali tri osnovna načela, ki bodo pomagala pri spremljanju dela zaposlenih.
Spremljanje dela zaposlenih naj ima svoj namen
Če zaposlene spremljamo z namenom, to zagotavlja dosledno uspešnost zaposlenih, rezultate ter doseganje individualnih in organizacijskih ciljev. A lahko kljub najboljšim namenom delodajalci še vedno razvijejo škodljive navade, zlasti v okoljih, ki hitro rastejo. Eden od primerov je, ko predelajo projekte v imenu člana ekipe, da bi izpolnili rok ali rezultat, namesto da bi si vzeli čas za usmerjanje in pregled zaposlenih. Zato naj delodajalec raje pokaže, kako se delo dokonča, izobražujte jih in se pogovorite o pričakovanjih. Napredek je potrebno spremljati, ne pa upravljati z njim. Pričakujte dobre rezultate, saj bo to spodbudilo zaupanje in ustvarilo dobro timsko delo.
Napake so človeške
Prakse nadzora izvaja vsak delodajalec drugače, vendar temelji, na katerih se gradita zaupanje in enotnost ekipe, niso vprašljivi. Zaupanje tistih na vrhu do tistih na nižjih položajih je prav tako – če ne bolj – potrebno, kot zaupanje tistih na dnu do tistih na višjih ravneh. Ko je izvršno vodstvo obzirno in ne agresivno, se zaposleni zavedajo, da dobro opravljajo svoje delo in verjamejo, da bodo dobro opravili svoje delo brez intenzivnega nadzora. Napake so del človeške narave in bistvena sestavina poslovne rasti. Spodbudno je ustvariti kulturo, v kateri je dovoljeno delati napake. Zato odprite prostor za preizkušanje novih stvari, če gre kaj narobe. Delodajalci, ki razumejo, da s tveganjem pride nagrada in se osredotočajo na rezultate, ne da bi se obremenjevali z majhnimi stvarmi, bodo opazili pomemben napredek pri nadaljnjem uspehu svojega podjetja.
Bodite skromni
Skromen človek je objektiven: vidi svoje prednosti, a tudi slabosti; zaveda se svoje vloge v svetu, a tudi vloge drugih ljudi. Svet opazuje kot celoto in sebe ne postavlja v središče ali na prvo mesto. Ne zavaja sebe ali drugih, da bi bil videti boljši v svojih ali v očeh drugih ljudi. Ni mu treba vladati nad drugimi, da bi povečal svoj status. Nihče nima vseh odgovorov in delodajalci se morajo tega vedno zavedati. V mnogih primerih imajo drugi morda boljšo predstavo o tem, kako najbolje pristopiti k nalogi. Ko se ustvarjalnost spodbuja, se pojavi inovativnost.
Zadržanje zaposlenih je prav tako pomembno kot zaposlovanje nadarjenih delavcev. Vzpostavljanje zaupanja in spodbujanje neodvisnosti na delovnem mestu bo prispevalo k izboljšanju morale ekipe, delovnih odnosov in učinkovitosti. Delodajalci, ki pokažejo, da verjamejo v svojo ekipo, ustvarijo srečnejše in bolj zveste zaposlene.
Vir: točka na i