Delo na daljavo prinaša številne prednosti, a tudi slabosti. Kako kot delodajalec ohraniti profesionalen odnos do svojih zaposlenih?
Zaupajte jim. Če se držijo dogovorjenega poslovnega načrta in rokov, nimate razloga za to, da jim ne bi zagotavljali maksimalne samostojnosti; brez delovnega časa ali pogojev na delovnem mestu.
Past daljinskega nadzora je namreč ravno »mikroupravljanje«. Ko vodja ekipe ni prepričan, kako ustrezno nadzirati delo te ekipe, začne gledati na vsako podrobnost dela vsakega člana. Zaposleni so zaradi tega izčrpani, začnejo se soočati z nemogočimi zahtevami, produktivnost pa pada, poroča Harvard Business Review. Kako na delu ohraniti motivacijo, si lahko preberete tukaj. To pa ne pomeni niti popolne odsotnosti vodje. Kot vedno je ključno ravnotežje. Skupine najbolje sodelujejo, ko imajo vodjo, s katero lahko redno in jasno komunicirajo ter jim veno nudi pomoč.
Spremljajte rezultate, ne osebe
Največ se lahko naučimo od delodajalcev, katerih ekipe so, ne glede na pandemijo, delale na daljavo. Oni so tisti, ki so načrtovali delo na daljavo in ga posledično bolj preprosto in uspešno izvajali. Do tega pride na primer, ko je ekipa razpršena po različnih lokacijah. Izkušnje kažejo, da se v takih primerih ne spremlja dela posameznika, ampak končne rezultate. Človeka naj ne bi bilo dobro neprestano nadzirati, saj se potem zanemarja nadzor opravljenega dela.
Delu se lahko nato sledi v živo ali s pomočjo spletnih orodij, kot na primer Microsoft Teams, Google Meet, Zoom,…do dvakrat na teden. Izpostavijo se ovire pri delu ter plan za naprej. O ostalem poteku dela pa si delavci med seboj dnevno pošiljajo sporočila ali pa se pokličejo po telefonu. Pri vodenju ekipe na daljavo je zelo pomembna komunikacija. Ne pozabite, da so člani ekipe ljudje, in ne le delavci. Sproščen in zadovoljen zaposleni je še vedno najboljši delavec.
Takšna komunikacija je izjemno pomembna, saj v dislociranih pisarnah ni možnosti za spontano zbliževanje, kar pomeni, da je težje zgraditi zaupanje. To dejstvo je potrebno sprejeti in se mu prilagoditi. Če se še vedno privajate na delo na daljavo, ne pozabite, da delate z istimi ljudmi. Razen lokacije torej vse ostaja enako. Prilagodite se novemu načinu komuniciranja, pomoč pa zaposlenemu veliko pomeni. Nikoli ne zanemarite človeškega odnosa v svoji ekipi.
Vir: Women in Adria