Marsikdo se sprašuje, kako ohraniti zanimanje potencialnega delodajalca tudi v fazi po opravljenem razgovoru. Najmanj kar lahko storite je personalizirano zahvalno pismo osebi, ki je vodila razgovor. S tem ne prikažete le nepretrgano zanimanje za določeno delovno mesto, ampak tudi doslednost in profesionalnost.
Zahvalno pismo naj bo po obliki (stil pisanja, velikost in oblika pisave…) podobno predhodno poslanemu spremnemu pismu in življenjepisu, s čimer se ohranja konsistentnost. Zadostujejo trije odstavki, napisani na eni strani A4, kar pa seveda ni normativ. Pismo je lahko tudi daljše ob pogoju, da obdrži jedrnatost. Poslano je lahko po navadni ali elektronski pošti, najbolje kar v roku 24 ur po srečanju.
Uvod: V začetku se zahvalite rekruterju za ponujeno priložnost, da ste se lahko osebno sestali in pogovorili o možnostih za delo v njihovi organizaciji. Primerneje je uporabiti besedo »srečanje« namesto »intervju«, »razgovor«, ipd. Prejemniku pisma dajte vedeti, da je bil prvi vtis o organizaciji pozitiven.
Jedro: Ponudite nekaj novih informacij, dodatne razloge, zakaj naj bi se delodajalec odločil ravno za vas. Napišite nekaj, česar niste razkrili na razgovoru. Morda boste lahko povezali to novo informacijo s kakšnim problemom, s katerim se trenutno sooča organizacija. Nato ponovite naziv delovnega mesta, za katerega se potegujete, in pokažite nadaljnje zanimanje za sodelovanje.
Zaključek: Delodajalcu dajte jasen (a ne preveč pokroviteljski!) namig, da pričakujete odgovor, ob branju pisma naj se mu vtisne v spomin ideja o tem, da vas mora poklicati. V zaključku tudi jasno izrazite vašo pripravljenost na ponovni obisk, v kolikor bi se bilo potrebno o določenih zadevah še dodatno pogovoriti.
Morda ste na razgovoru predstavili že vse relevantne kvalitete, tako da vam ni ostala nobena sladka skrivnost, ki bi jo izdali naknadno – ne skrbite. V pismu povzemite vse bistvene stvari, ki ste jih o sebi povedali že na razgovoru, misli rekruterja pa se bodo nato dodatno fiksirale še z močno pisno besedo.
Premagljive ovire: V primeru, da so bile tekom razgovora izpostavljene določene ovire v zvezi z vašo kandidaturo, je zahvalno pismo idealna priložnost, da razblinite vsakršne dvome. Prikažite, da ovire pravzaprav niso ovire, ampak priložnost, izziv, s katerim ste se pripravljeni spoprijeti.
Edini vzrok, da zahvalnega pisma ne pošljete, je vaše absolutno razočaranje nad organizacijo, v kateri nikakor ne bi želeli delati. V nasprotnem primeru je pisanje energetsko močnega zahvalnega pisma več kot le formalnost – gre za marketinško orodje nepredstavljive vrednosti, ko pride do pomikanja vaše kandidature proti točki, ko je želeno delovno mesto skorajda že vaše.