Zaposleni, ki se ne počutijo cenjene na svojem delovnem mestu imajo bistveno večjo željo po menjavi podjetja; manj motivacije za delo; v splošnem so na delovnem mestu nezadovoljni. Dolgoročno je tak vodstven pristop nevzdržen in slej kot prej boste izgubili predane in delavne člane svojih ekip.
Nekaterim voditeljem se je težko osebno povezati z zaposlenimi, drugi se bojijo, da bodo izgubili svojo avtoriteto. V tem članku vam bomo predstavili pet primerov kako se lahko povežete s svojo ekipo na preprost in profesionalen način; brez strahu, da bi pri tem izgubili avtoriteto.
1. Povežite se z zaposlenimi; ne obnašajte se, kot da ste nad njimi. Pokažite, da vas skrbi njihovo osebno življenje. Povsem sprejemljivo je, da pokažete skrb za osebno življenje vašega zaposlenega, ne da bi bili vsiljivi. Se je kdo poročil, dobil novega otroka, kupil novo hišo, imel rojstni dan? S kratkim in iskrenim pogovorom lahko svojim zaposlenim pokažete, da niso samo številka ampak vaši spoštovanja vredni kolegi; vredni osebnega stika; vredni vaše pozornosti. Tudi na službenih zabavah si vzemite nekaj časa in poskusite spoznati njihove družine; mogoče boste tako tudi boljše razumeli potrebe svojih zaposlenih.
2. Podprite jih pred strankami. Stranka ne more meti vedno prav. Če se uslužbenec pritoži, da stranka slabo ravna z njo, preučite situacijo in jo po potrebi naslovite. Tudi težavne se bodo do zaposlenih obnašale bolj spoštljivo v kolikor bodo vedele, da za njimi stoji šef, ki jim zaupa in bo njihovim odločitvam stal ob strani. Oceniti morate ali je šlo le za sporazum, ki ga boste poskusili razčistiti ali pa gre dejansko za stranko, ki onemogoča sodelovanje, otežuje vase sodelavce in celotno podjetje. Takrat raje resno premislite ali je stranka še vedno vredna sodelovanja?
3. Prosite za feedback in iščite izboljšave. Ustvarjalnost pri ugodnostih zaposlenih lahko zelo pomaga. Ni nujno, da so te vedno zelo drage; pokažite, da vam je mar za dobro počutje vaših zaposlenih pa naj bo to v obliki njihove najljubše znamke kave, organizaciji skupnih dogodkov ali spremembi delovnih pogojev, ki jih vaši zaposleni vidijo kot problematične. V odločanje kako izboljšati stvari pa ne pozabite vključiti tudi vaše zaposlene, njihove povratne informacije in mnenje. To lahko pomeni, da bodo odprli tudi nekatere težje ali nelagodne pogovore, ki pa imajo veliko potenciala za dobre rezultate v prihodnosti. Vaši zaposleni se morajo počutiti dovolj lagodno, da vam zaupajo tudi svojo konstruktivno kritiko.
4. zahvalite se svoji ekipi. Hitro e-poštno sporočilo vaši ekipi po uspešnem zaključku projekta ali spodbudno sporočilo med veliko prodajo lahko naredi veliko pozitivno spremembo med vašimi zaposlenimi. Še posebej, če delate z omejenim časom, v stresnem okolju in negotovosti. Ne pozabite tudi individualne zahvale ob koncu poslovnega leta, kjer se boste zaposlenim zahvalili za letni uspeh podjetja. Sporočilo je lahko zelo kratko, le nekaj iskrenih stavkov.
5. Ustvarite priložnosti za nove izkušnje. Bodite pozorni in prilagodljivi, kadar zaposleni pokaže zanimanje za nove vidike poslovanja. V sodelovanju z vašo kadrovsko službo imejte odprte oči za nerazvite potenciale vaših zaposlenih ali pa njihove interese za napredovanje. Svoje zaposlene presenetite z novimi izzivi in možnostmi, da se dokažejo ter izpopolnijo svoje znanje.
Preden bodo vaši zaposleni verjeli v dolgoročno vizijo podjetja, vašo delovno kulturo ali uspeh, mora najprej začutiti, da jih vidite kot osebe - in ne le kot "zaposlene", ki bo izvrševali vaš seznam dolžnosti. Vaši zaposleni morajo začutiti, da njihov vodja - in podjetje - vlaga v njihov karierni in osebni razvoj. Ko enkrat pokažete svoji ekipi, kako zelo jo cenite, boste lahko skupaj dosegli še tako zahteven in visok poslovni cilj.