Ali odgovornost motiviranosti dela od doma leži na delavcih ali delodajalcih? Pri nas menimo, da da zaposlitev dvostranski odnos in tako odgovornost za motivacijo leži tako pri delavcih kakor delodajalcih. V času spremenjenega delovnega okolja moramo za dobro počutje in uspeh prispevati vsi! Preden se lotimo samih motivacijskih tehnik oz. nasvetov pa najprej spoznajmo problem de-motiviranosti. Kaj so najpogostejši razlogi za padec motivacije delavcev?
Harvard Business Review opisuje tri negativne motivatorje, ki v luči pandemije Koronavirusa najpogosteje vodijo do zmanjšanja delovne uspešnosti: čustven in ekonomski pritisk zaradi možnosti izgube službe, strah pred nezmožnostjo plačila najemnine in skrb za lastno zdravje oz. zdravje sovjih bližnjih. Ob tem pa poudarjajo tudi tri pozitivne motivatorje, ki pogosto vodijo do večje delovne uspešnosti: možnost kreativnega reševanja delovnih problemov, ekipno sodelovanje in deljenje znanja ter pohvala za dobro opravljeno delo neposredno s strani stranke ali kolegov. Sedaj lahko nadaljujemo do konkretnih korakov kako ohraniti delovno motiviranost.
Kaj lahko naredi podjetje? Vzpostavite dobro organiziran ritem dela.
Ponedeljek:
- izvedite sestanek tedenskega cikla dela, ki naj vsebuje:
- Kakšne rezultate smo dosegli v prejšnjem tednu in kaj smo se naučili?
- Kakšne obveznosti imamo ta teden? Kaj so odgovornosti posameznega delavca?
- Kako si lahko pomagamo pri obveznostih tega tedna?
- Katera področja uspešnost moramo poskusiti izboljšati v tem tednu?
- Kakšne nove taktike oz. pristope bomo izvedli ta teden in kdo je na vrsti za nove predloge?
Torek-četrtek: Imejte vsaj en individualni sestanek z vsakim članom vaše ekipe. Za boljšo motivacijo zaposlenih se osredotočite na to, da jim pomagate pri premagovanju obstoječih izzivov. Lahko tudi koordinirate sestanke manjših skupi ter angažirate, da se določene težave poskusi rešiti skupaj.
Petek: Osredotočite se na razmislek. Predstavite in zberite prispevke o tedenskih uspehih, to lahko vključuje tudi predstavitve projektnih skupin. Pomembno je tudi, da preverite motivacijo in napredek drug drugega. Kot vodja vprašate svojo ekipo kako se počuti: kje se trenutno najbolj borijo s svojo motivacijo in kje se počutijo najbolj uspešni?
Kaj lahko naredi delavec? Vzpostavite si prijetno delovno-domače okolje.
Zgodnje vstajanje: z manj nadzora nad tem kdaj točno pričnemo z delom lahko motivacija za zgodnje vstajanje postane velik problem. Poskusite premagati jutranjo utrujenost in nazaj vzpostavite jutranjo rutino. Študije namreč kažejo, da nas zgodnje vstajanje spodbudi k večji produktivnosti čez celoten dan.
Trenirko zamenjajte za hlače: čeprav je izredno mamljivo, da smo lahko doma oblečeni v najbolj udobna oblačila, ta ne prispevajo veliko k naši delovni motivaciji. Še posebno zdaj, ko delo od doma ni več tako sveža praksa. Dejstvo, da delate od doma naj vas nikar ne ustavi pri temu, da posežete po nekoliko elegantnejši opravi v kateri se počutite samozavestne in uspešne! Ne pozabite: obleka naredi človeka!
Določite delovni prostor: kljub temu, da mogoče nimate na voljo dodatne proste sobe, ki bi jih lahko preuredili v »pisarno«, poskusite to narediti za določen del sobe, ki naj bo namenjen delu. Pri tem poskusite biti čim bolj kreativni. Delo od doma iz postelje pa je sigurno slaba ideja (čeprav se mogoče sliši zelo mamljivo).
Določite si urnik: to je odličen čas, da raziščete kako najboljše funkcionirate. Ste oseba, ki potrebuje krajše odmore na vsako eno uro; en daljši odmor za kosilo ali pa delo brez odmora, ki vam bo omogočilo, da predhodno končate z delom? Poskusite si tudi razdeliti vsa opravila, ki jih želite opraviti tekom dneva/tedna: najboljše je da začnete z najtežjim opravilom, manjša in intelektualno manj zahtevna opravila pa prihranite za popoldanski čas dela.
Med delovnim časom ne zapravljajte svoje energije in motivacije na neproduktivnih straneh: to se navezuje na neproduktivno »scrollanje« na socialnih omrežjih, ki vam ne prinaša ne veselja, inspiracije ali kakršnega koli drugega inputa kakor samo zapolnjevanje časa; enako velja za ne-nujno pogovarjanje s prijatelji, še posebno to velja pri skupinskih pogovorih. Vmesni čas, »luknje med delom« poskusite zapolniti z nečem produktivnejšim; tako boste tudi lažje nadaljevali z delom, saj bodo vaši možgani aktivirani in pripravljeni na nove izzive.
Deljenje znanja: kaj deluje in kaj ne? seveda moramo lasten ritem odkriti in vzpostaviti sami, vendar pa sigurno ne škodi, če lahko med seboj delimo nasvete in primerjamo (poskušamo) tehnike, ki jih uporabljajo naši kolegi. To smo storili tudi na Deloglasniki in z vami bomo delili nekaj naših odkritij.
Kaj deluje za ekipo Deloglasnik?
- V kolikor je le mogoče, grem tekom delovnega časa kot odmor na sprehod.
- Jem samo zajtrk in kosilo/večerjo pojem šele po zaključku dela, saj me v nasprotnem primeru kosilo naredi zaspanega in utrujenega.
- Tekom delovnega časa si spontano vzamem čas za hitre (15min) serije telesnih vaj.
- Skupaj s partnerjem se organizirava skupne odmore za klepet in sprostitev tekom delavnika.
Kot generalni nasvet pa lahko dodamo še tole: bodite kreativni in ne vdajte se v melanholičnost oz. neproduktivnost. Preizkušajte nove stvari in nove pristope, pri tem pa seveda ne pozabite, da je potrebno morebitne delovne izzive tudi sporočiti svojim nadrejenim: pa naj bo to problem šibkega interneta, pomanjkanje motivacije za dokončanje projekta ali pa neodzivnost strank. Čeprav mogoče delate od doma in se počutite, da sta za vso delo ostali sami – temu po vsej verjetnosti, ni tako!